• Genero/

Kasvumarkkinointitoimisto Genero teki lehmistä Maitokolmion brändilähettiläitä

Report this content

Keski-Pohjanmaalla toimiva osuuskunta Maitokolmio on tehnyt kasvumarkkinointitoimisto Generon kanssa videon, joka on paikallismurteen sävyttämä oodi Pohjanmaalla tuotetuille maitotuotteille. Video kuvaa humoristisella otteella maidon matkaa tilalta tuotantoon pienessä Toholammin kunnassa.

Maito pitää Pohjanmaan voimissaan

Kotimaisuuden merkitys elintarvikkeissa on kasvanut viime vuosina. Made by Finland -tutkimuksen mukaan enemmistö suomalaisista pitää Suomessa valmistetun tuotteen valintaa vastuullisena tekona. Valinnan koetaan muun muassa edistävän kotimaan työllisyystilannetta ja tukevan suomalaisia yrityksiä.

Maitokolmion markkinointipäällikkö Jouni Tiainen kertoo, että maitovideon tarkoituksena on saada kuluttajat tiedostamaan maitotuotteiden tuoreuden ja alkuperän merkitys.

- Maitokolmio on Pohjanmaalla tunnettu ja perinteikäs toimija. Haluamme nyt laajentaa vastuullisesti tuotettujen ja lisäaineettomien tuotteidemme tunnettuutta koko Suomessa, hän sanoo.

Tiaisen mukaan Maitokolmion kilpailuetuna on monipuolisen valikoiman lisäksi nopea ja tehokas toimitusketju.
-  Maitokolmion tilat sijaitsevat lähellä meijereitä ja maito on jo keräyspäivästä seuraavana päivänä kaupan hyllyllä, Tiainen taustoittaa.

Lehmiä enemmän kuin ihmisiä

Maidon matkasta kertova brändivideo toteutettiin yhdessä kasvumarkkinointitoimisto Generon kanssa.  Videon keskiössä ovat luonnollisesti lehmät, joita kunnassa on enemmän kuin ihmisiä.

- Maitotuotteiden markkina on varsin Suomessa kilpailtu. Siksi joukosta on luontevaa erottautua omaleimaisella tarinalla, videon tuotannosta vastannut Generon Pietarsaaren yksikön johtaja Linda Kass sanoo.

Videon tarkoituksena on tavoittaa suomalaiset sosiaalisen median kanavissa.
- Nykypäivänä kuluttajia kiinnostaa tuotteiden alkuperä ja tuotantotapa. Siksi on tärkeää kertoa ja näyttää mistä Maitokolmion tuotteet tulevat, Kass sanoo.

Lisätietoja

Maitokolmio markkinointipäällikkö Jouni Tiainen p. 044 5816 214, jouni.tiainen@maitokolmio.fi
Generon Pietarsaaren yksikön johtaja Linda Kass p. 044 780 58 14, linda@genero.fi

Videohttps://youtu.be/DmyobSbmDVk

Genero Helsinki
Tammasaarenkatu 3

Directions

Genero Pietarsaari
Alholminkatu 4
68600 Pietarsaari

Directions

Tulokselliseen digitaaliseen markkinointiin keskittyvä Genero auttaa kumppaneitaan kasvamaan ja menestymään tarjoamalla kokonaisvaltaisia markkinointiviestinnän ratkaisuja ja journalistisesti laadukkaita sisältöjä. Genero on osa A-lehdet-konsernia. Genero työllistää n. 80 henkilöä ja sillä on toimipisteet Helsingissä ja Pietarsaaressa ja vuoden 2020 alusta myös Tukholmassa. Lue lisää www.genero.fi

Avainsanat:

Pikafaktat

Maitokolmio on yli 110 vuotta toiminut osuuskunta, joka tuottaa maitoa ja muita maitotuotteita ammattitaidolla, osaavalla henkilökunnalla ja nykyaikaisilla jalostusmenetelmillä.
Tweettaa
Maitokolmion meijerin omistavat alueen lähimaitotuottajat.
Tweettaa
Maitokolmion raaka-aineen keräilyaluetta kutsutaan maitomaakunnaksi, johon kuuluvat Toholammin, Sievin, Lestijärven, Kannuksen, Kalajoen ja Kokkolan (Ullava, Lohtaja) Nivalan ja Haapajärven alueet, maidon matka tilalta meijeriin kestää noin noin tunnin.
Tweettaa
Maitokolmio ottaa tuottajiltaan vastaan lähimaitoa n. 46 milj. litraa vuodessa.
Tweettaa
Maitokolmiolla on n. 110 lähimaidontuottajaa.
Tweettaa
Lähimaitoa keräillään tiloilta seitsemänä päivänä viikossa.
Tweettaa
Maitokolmiolla on kaksi tuotantolaitosta; toinen Toholammilla ja toinen Sievissä. Toholammin tuotantolaitoksessa valmistetaan maidot, kermat, piimät, viilit ja rasvat, Sievin yksikössä valmistetaan rahka ja vanukas tuotteet.
Tweettaa
Maitokolmion markkina-alueena on koko Suomi, ja asiakkaina lähes kaikki elintarvikkeiden vähittäis tai tukkukauppaa harjoittavat yritykset.
Tweettaa
Genero ja Maitokolmio ovat tehneet yhteistyötä vuodesta vuodesta 2018.

Lainaukset

Maitokolmio on Pohjanmaalla tunnettu ja perinteikäs toimija. Haluamme nyt laajentaa vastuullisesti tuotettujen ja lisäaineettomien tuotteidemme tunnettuutta koko Suomessa.
Maitokolmion markkinointipäällikkö Jouni Tiainen
Maitotuotteiden markkina on varsin Suomessa kilpailtu. Siksi joukosta on luontevaa erottautua omaleimaisella tarinalla.
Generon Pietarsaaren yksikön johtaja Linda Kass
Nykypäivänä kuluttajia kiinnostaa tuotteiden alkuperä ja tuotantotapa. Siksi on tärkeää kertoa ja näyttää mistä Maitokolmion tuotteet tulevat.
Generon Pietarsaaren yksikön johtaja Linda Kass