Lankapuhelut ja matkapuhelin samaan verkkoon

Gigaset esittelee uuden link2mobile-toiminnon, joka yhdistää matkapuhelinpuhelut kiinteään puhelinverkkoon Bluetooth-yhteyden kautta. Tämä uusi tekniikka muuttaa puhelinkäytäntömme. Ensimmäiset link2mobile-tekniikalla varustetut mallit ovat uudet toimistopuhelimet DX800A ja DL500A. Puhelinviestinnän kaksi maailmaa yhdistyvät nyt aivan uudella tavalla

Saapuva matkapuhelu siirtyy salamannopeasti Bluetooth-yhteyden kautta toimiston puhelinjärjestelmään ja kytkeytyy pöytäpuhelimeen. Matkapuhelinta ei siis tarvitse kiireessä etsiä taskuista tai käsilaukuista, sillä toimistopuhelin löytyy pöydältä aina omalta paikaltaan. Matkapuhelimeen saapuvaan puheluun vastataan pöydän ääressä vain painamalla yhtä pöytäpuhelimen (Gigaset DX800A tai DL500A) näppäintä. Lisäksi pöytäpuhelimesta lähtevät puhelut voidaan yhdistää matkapuhelinverkon kautta soitettaviksi. Tämä mahdollistaa puhelukustannusten optimoinnin. Link2mobile-toiminto antaa pienille toimistoille tai kotiin uutta valinnanvapautta, kun:

1. Käyttäjä voi valita lankaverkon soittaessaan ulkomaanpuheluita tai käyttäessään maksullisia puhelinpalveluja, jotka ovat usein huomattavasti halvempia lankapuhelinverkon kautta.
  2. Jos matkapuhelinyhtiö antaa alennusta omassa verkossaan käytävistä puheluista, käyttäjä voi soittaa toimistopuhelimestaan tämän GSM-verkon kautta ja siten säästää rahaa. Tällainen valinnanvapaus ei ole ennen ollut mahdollista, mutta nyt se on totta uuden link2mobile-toiminnon ansiosta.

Käteviä toimintoja
Link2link sisältää lisäksi koko joukon muita käteviä toimintoja. Jos matkapuhelimen akku on lopussa palattaessa kokouksesta toimistoon tai jos kenttä on huono oman työpöydän ääressä, ongelmaan on olemassa kätevä ratkaisu. Matkapuhelimen voi laittaa latautumaan paikkaan, jossa on hyvä kenttä. Samalla kun akku latautuu, kaikki matkapuhelimeen saapuvat puhelut voidaan vastaanottaa oman työpöydän ääressä Gigaset-pöytäpuhelimen kautta. Matkapuhelin voi olla jopa näkökentän ulkopuolella ja silti yhteydessä Gigaset-puhelimeen Bluetooth-yhteyden kautta (Gigaset-puhelimen toimintasäde on jopa 50 metriä sisätiloissa ja 300 metriä ulkona).

Ergonomisempia ja taloudellisempia puheluita
Link2mobile tuo yhteen kahden eri maailman parhaat puolet. Soittaminen langattomista Gigaset-toimisto- ja kotipuhelimista on ylivoimaisesti ergonomisempaa kuin useimmista matkapuhelimista. Koska luuria ei tarvitse sovittaa mahtumaan ahtaaseen taskuun, siinä voi olla huomattavasti suuremmat ja selkeämmät näppäimet sekä huomattavasti parempi äänenlaatu. Tämä siksi, että käytettävät komponentit ovat parempia. Ero on selvästi havaittavissa. Käsittely on sekä ergonomisempaa että miellyttävämpää verrattuna useimpiin matkapuhelimiin. Lisäksi virrankulutus ja siten myös säteily ovat huomattavasti alhaisemmat Gigasetin energiaa säästävän ECO DECT -tekniikan ansiosta. Tämä etu on arvossaan niin kotona kuin pienessä toimistossakin. Gigasetin ECO DECT -tekniikka vähentää säteilyä 80 %, jos sitä käytetään ECO Mode -tilassa. Kun puheluita ei ole käynnissä, luuri ja tukiasema siirtyvät lepotilaan, jolloin säteilyä ei esiinny lainkaan (0 %). Yksikkö aktivoituu välittömästi puhelun saapuessa.

Helppo tietokoneen ja puhelimen synkronointi
Kaikki henkilökohtaiset ja työhön liittyvät yhteystiedot voidaan synkronoida Gigasetin uusien puhelimien ja tietokoneen kesken kätevästi sisäisen QuickSync-ohjelman avulla. Matkapuhelimeen tallennetut osoitetiedot voidaan tuoda Bluetooth-yhteyden kautta vCard-muodossa. Gigaset DX800A:ssa ja DL500A:ssa on tilaa jopa 500 yhteystiedolle. Osoitekirjaan voidaan myös lisätä valokuva tai muu profiilikuva soittajasta. Kumpikin malli mahdollistaa Internet-yhteyden verkkokaapelin ja tietokoneen kautta. Ja kun puhelin on jatkuvasti yhteydessä Internetiin, avautuu kokonaan uusi maailma, joka antaa puhelinviestinnälle täysin uuden ulottuvuuden sekä koko joukon uusia mahdollisuuksia. Tarjolla on muun muassa monenlaisia ilmaisia palveluja Gigasetin omasta portaalista Gigaset.net (
www.gigaset.net). Yksi merkittävimmistä on Internet-pohjaisten puhelinluetteloiden ilmainen käyttöoikeus. Luettelot sisältävät käytännössä kaikki maailman puhelinnumerot. Soittajan tunnistus näyttää soittajan yhteystiedot välittömästi puhelimen näytössä. Lisäksi tarjolla on esimerkiksi säätietoja ja uutisia RSS-syötteiden kautta ja paljon muuta. Myös Gigasetin puhelimien oman ohjelmiston päivitys tapahtuu Gigaset.net-portaalin kautta. Jos tietokone ei ole käynnissä, käyttäjä voi halutessaan saada ilmoituksen saapuneesta sähköpostiviestistä puhelimen näytöltä.

Viestintää kaikkiin tarpeisiin
Gigaset DL500A on tarkoitettu analogiseen lankaverkkoon, mutta Gigaset DX800A selviytyy sekä ISDN:stä, analogisesta verkosta että VoIP-puheluista. Se pystyy käsittelemään 10 eri ISDN MSN -numeroa, GSM-yhteyden sekä kuusi SIP-tiliä eli yhteensä 17 eri puhelinnumeroa, jotka voidaan kaikki hoitaa yksinkertaisesti puhelimesta käsin. Konkreettisesti tämä tarkoittaa, että käynnissä voi olla yhtä aikaa neljä puhelua: kaksi ISDN:n kautta ja kaksi IP:n kautta normaalilla DSL/ISDN-liitännällä. Kummassakin mallissa on sisäiset puhelinvastaajat, joiden vastaajaviestit voidaan sovittaa yksilöllisesti kolmeen eri puhelinnumeroon.

Hinta ja saatavuus
Tulee markkinoille marraskuussa 2010. Arvioitu jälleenmyyntihinta on 230 euroa (DX800A).

140 euroa (DL500A)

Gigaset DX800A all in one

Lehdistölle:
Yhteystiedot lisätiedusteluja, näytekappaleita tai koekappaleita varten:
Titti Hagenfeldt, Markkinointijohtaja
Gigaset Communications Sweden AB, s-posti: titti.hagenfeldt@gigaset.com +46 73 982 9534

Gigaset Communications GmbH on yksi maailman suurimmista langattomien puhelinten valmistajista ja DECT-puhelinten markkinajohtaja Euroopassa. Yhtiön pääkonttori on Münchenissä, josta johdetaan sen Siemens Gigaset -tuotenimellä markkinoitavien laadukkaiden tuotteiden kehitystyötä, valmistusta ja jakelua. Tuotevalikoimaan sisältyvät lankapuhelimet ja Voice over IP -laitteet. Tuotanto tapahtuu ensi sijassa Bocholtissa Saksassa, jossa Gigaset-tuotteet valmistetaan noudattaen erittäin tiukkoja laatuvaatimuksia ja ympäristöstandardeja. Gigaset Communications käyttää Siemens-tuotemerkkiä lisenssin nojalla.

Lisää lehdistötiedotteita voi ladata osoitteesta http://www.gigaset.com/press

Lisätietoja Gigaset Communicationsista on osoitteessa .comhttp://www.gigaset

Gigaset Communications GmbH on ARQUES Industries AG:n (http://www.arques.de) omistama yritys.

Avainsanat: