• Ginolis/

VersoVentures Oy:n rahastosta tulee Ginolis Oy:n suurin yksittäinen osakkeenomistaja

Report this content

VersoVentures Oy:n hallinnoima suomalainen pääomasijoitusrahasto on hankkinut vähemmistöosakkuuden oululaisesta Ginolis Oy:stä ja tehnyt merkittävän sijoituksen yhtiöön. Kaupan myötä VersoVentures Oy:n rahastosta tulee suurin yksittäinen osakkeenomistaja 22,4 %:n osuudella.

Ginolis Oy on johtava korkeatasoisten nesteannostelijoiden ja automaatioratkaisujen toimittaja diagnostiikka- ja terveysteknologia-aloille. Ginolis Oy:n päätoimipaikka on Oulussa, ja yhtiöllä on tytäryhtiöt Ruotsissa, USA:ssa ja Kiinassa.

Osakekaupassa VersoVentures ostaa JOT Automation Oy:n sekä muutaman pienosakkaan osakkeet. Osakekaupan lisäksi VersoVentures Oy sekä Innovestor Ventures tekevät merkittävän sijoituksen yhtiöön, jolla vauhditetaan Ginolis Oy:n kansainvälistä kasvua.

“Diagnostiikka- ja terveysteknologiamarkkinat kehittyvät nyt nopeasti, ja asiakkaat tarvitsevat uudenlaista automaatiota toteuttamaan korkean laatutason tuotantoa kustannustehokkaasti. Ginoliksen modulaariset ja tilakäytöltään tehokkaat automaatioratkaisut mahdollistavat todella korkean laatutason lisäksi laadun aktiivisen seurannan.” sanoo Anssi Kariola, VersoVenturesin toimitusjohtaja. ”Tuorein esimerkki näistä ratkaisuista on Ginoliksen LFDA-3, joka tuo aivan uudenlaisen automaatioratkaisun mm. erilaisten pikatestien laadukkaaseen kokoonpanoon.”

Ginolis Oy toteutti myös muutoksia yhtiön hallituksessa. 2.2.2017 alkaen VersoVentures Oy:n Anssi Kariola ja Marko Järvinen on nimitetty Ginolis Oy:n uusiksi hallituksen jäseniksi.

Lisätietoja:

Teijo Fabritius, Toimitusjohtaja
Ginolis Oy | +358 40 565 1782| teijo.fabritius@ginolis.com

Anssi Kariola, Managing Partner
VersoVentures | +358 50 589 0520 | anssi.kariola@versoventures.com

Yrityksestä / Ginolis Oy

Ginolis valmistaa korkeatasoisen automaation ja nesteannostelun ratkaisuja diagnostiikka- ja terveysteknologia-aloille. Ginolis on yksityishenkilöiden omistama yhtiö, jolla on pääkonttori Oulussa ja tytäryhtiöt Uppsalassa, San Diegossa USA.ssa ja Suzhoussa, Kiinassa.

www.ginolis.com

Yrityksestä / VersoVentures

VersoVentures on rahastoyhtiö, joka on erikoistunut sijoittamaan isommista yrityksistä irrotettaviin liiketoimintoihin sekä jo merkittävää liikevaihtoa tekeviin kasvuyrityksiin Suomessa ja Euroopassa. Sijoituskohteiden liikevaihto on tyypillisesti 1-30 miljoonaa euron välillä. VersoVentures pyrkii kiihdyttämään yhtiöiden kasvua aktiivisella osallistumisella kasvun rakentamiseen sekä toimimalla epäorgaanisten kasvuhyppäysten mahdollistajana.

www.versoventures.com

Avainsanat: