Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus omistusoikeuden muuttumisesta

Glaston Oyj Abp Pörssitiedote 21.2.2013 klo 18.45

Glaston Oyj Abp on tänään saanut Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen omistusosuuden muuttumisesta:

Hymy Lahtinen Oy:n osuus Glaston Oyj Abp:n osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä ylittää 5 % tuloksena järjestelystä, joka toteutuessaan johtaa liputusrajan ylittymiseen.

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisesti ilmoitamme Finanssivalvonnalle ja Glaston Oyj Abp:lle seuraavaa:

1. Kohdeyhtiön nimi: Glaston Oyj Abp

2. Liputusilmoituksen peruste: Järjestely, joka toteutuessaan johtaa arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:ssä tarkoitetun osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä laskettavan 5 %:n liputusrajan ylittymiseen.

3. Ilmoitusvelvollisen nimi ja y-tunnus: Hymy Lahtinen Oy, y-tunnus 0854536-3

4. Osuus kohdeyhtiön osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä:

Hymy Lahtinen Oy:n omistus ennen järjestelyä:
Kappalemäärä: 150 200 osaketta
Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 0,14 %

Hymy Lahtinen Oy:n omistus järjestelyn jälkeen:
Kappalemäärä: 10 150 200 osaketta
Osuus osakkeiden kokonaismäärästä ja äänimäärästä: 5,53 %

5. Järjestelyn olennainen sisältö:

Glaston Oyj Abp julkisti 7.2.2013 lisätietoja suunnitelmistaan yhtiön taseen ja rahoitusaseman vahvistamiseksi. Yhtiö valmistelee kahta suunnattua osakeantia, joista toinen suunnataan yleisölle (Osakeanti) ja toinen yhtiön vuonna 2009 liikkeeseen laskeman vaihtovelkakirjalainan ja vuonna 2011 liikkeeseen laskeman debentuurilainan haltijoille (Konversioanti). Osakeannissa ja Konversioannissa on tarkoitus tarjota yhteensä enintään noin 78 miljoonaa uutta osaketta. Merkintähinta on Osakeannissa 0,20 euroa osakkeelta ja Konversioannissa 0,30 euroa osakkeelta. Hallituksen on tarkoitus päättää Osakeannista ja Konversioannista arviolta helmikuun lopussa 2013.

Lahtiset Yhtymän sijoitusyhtiö Hymy Lahtinen Oy on 21.2.2013 allekirjoittanut Tampereen tehdaskiinteistön kaupan yhteydessä sitoumuksen merkitä Glaston Oyj Abp:n valmistelemassa Osakeannissa 10 000 000 uutta osaketta.

Liputuksen laskentaperusteena on oletus, että Osakeanti ja Konversioanti toteutuvat antien enimmäismäärän suuruisina.

Glaston Oyj Abp:n julkistama osakkeiden kokonaismäärä ja äänimäärä on 21.2.2013 105 588 636 osaketta ja ääntä.

Helsinki 21.2.2013

Hymy Lahtinen Oy

Helsingissä 21.2.2013

Arto Metsänen

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net