DORAGLASS valitsi Glastonin HTBS- ja RC-sarjan ajoneuvolasinjalostusratkaisut

Glaston Oyj Abp     Lehdistötiedote                       2.3.2023 klo 16.00

Glaston on saanut tilauksen, joka sisältää lasin lämpökäsittelyyn taivutuskarkaisuun tarkoitetun HTBS-linjan sekä RC-sarjan tasokarkaisulinjan. Turkkilaisen OEM-asiakas DORAGLASSin tekemä tilaus on kirjattu Glastonin Q4/2022-tilauskertymään, ja koneet toimitetaan vuoden 2023 neljännellä neljänneksellä.

Vuonna 1983 perustettu turkkilainen DORAGLASS valmistaa ajoneuvolaseja kaikille automerkeille ja ‑malleille ja palvelee nykyään asiakkaita 50 maassa. Yritys on käyttänyt Glastonin lasinjalostusteknologiaa toimintansa alusta alkaen. Tällä tilauksella se vahvistaa kyvykkyyksiään ajoneuvolasien karkaisussa viimeisimmän teknologian avulla vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin.

Hyötyajoneuvojen valmistajat etsivät tehokkaita ja kevyitä ajoneuvolaseja, joiden avulla voi parantaa polttoainetehokkuutta, turvallisuutta ja ajomukavuutta. Tärkeässä osassa ovat myös optinen laatu, toimivuus sekä painatusten ja aukkojen tarkka asemointi kooltaan yhä suurempiin laseihin.

HTBS-linjan monipuolisuuden ja korkean tuotelaadun avulla DORAGLASS ja muut lasinjalostajat voivat vastata näihin markkinoiden vaatimuksiin. Uusi linja mahdollistaa entistä vaativampien lasityyppien käsittelyn.

Lisäksi HTBS:n ja RC-sarjan konvektiolämmitystekniikka tarjoaa ratkaisun lasinkarkaisun energiankulutuksen optimointiin. Konvektio seuraa lasia koko lämmitysjakson ajan, mikä  mahdollistaa lämmön kohdistamisen kulloisenkin kuorman tarpeen mukaan. Tämä tarkoittaa, että suuriakin säästöjä on saavutettavissa koneen pienelläkin käyttöasteella.

"Glaston on ollut meille luotettava yhteistyökumppani jo yli kolmen vuosikymmenen ajan, vastaten markkinoiden jatkuvasti muuttuviin tarpeisiin. Kiitos koko Glastonin väelle, erityisesti myynnille, tekniselle tuelle ja after sales ‑tiimille", sanoo johtaja Mustafa Akkoç DORAGLASSilta.

"Pitkä yhteistyömme perustuu Glastonin laajaan teknologiseen osaamiseen konvektiolämmitystekniikassa. Tämän viimeisimmän tuotesukupolven myötä myös tuotannon energiatehokkuus paranee. Olemme iloisia voidessamme auttaa DORAGLASSia laajentamaan kapasiteettiaan ja parantamaan valmiuksiaan palvella asiakkaita kasvavilla kaupunkiliikenteen markkinoilla", toteaa Glastonin Automotive and Display Technologies ‑liiketoiminta-alueen johtaja Robert Prange.

Tuomo Nuottimäki, johtaja, Heat Treatment Automotive Sales, puh. +358 40 517 8287

Lehdistötiedustelut:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +10 500 5076

Glaston lyhyesti
Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja näyttöteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Glaston on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Glastonilla on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.