Glaston: ARVOPAPERIMARKKINALAIN 2 LUVUN 10 §:N MUKAINEN ILMOITUS OMISTUSOSUUDEN MUUTTUMISESTA

Glaston Oyj Abp Pörssitiedote 29.4.2011 klo 14.30

Glaston Oyj Abp (Y-tunnus 1651585-0) on vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 §:n mukaisen seuraavan sisältöisen ilmoituksen:

Oy G.W. Sohlberg Ab:n ja sen määräysvaltayhteisöjen (GWS Trade Oy) osuus Glaston Oyj:stä on laskenut alle 25 %:n osana Glaston Oyj:n 28.4.2011 tiedotteessa kuvattua rahoitusjärjestelyihin liittyvää suunnattua maksutonta antia. Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 6.5.2011 ja ne tulevat julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin pörssissä arviolta 9.5.2011. Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 pykälän mukaisesti ilmoitamme Finanssivalvonnalle ja Glaston Oyj:lle seuraavat tiedot:

1. Kohdeyhtiön nimi: Glaston Oyj

2. Ajankohta, jolloin omistusosuus on muuttunut tai tulee muuttumaan: 6.5.2011

3.Tarkka osuus Glaston Oyj:n äänimäärästä ja osakepääomasta

GWS-konserni omistaa nyt seuraavasti:

Kpl-määrä Osuus
osakepääomasta
 Osuus
äänimäärästä

12.819.400 12,14 % 12,14 % Oy G.W.Sohlberg Ab
13.446.700 12,73 % 12,73 % GWS Trade Oy
26.266.100 24,88 % 24,88 % GWS-konserni yhteensä

4. Osakkeenomistajan täydellinen nimi ja kaupparekisterinumero: Oy G.W Sohlberg Ab, Y-tunnus 0114035-5 ja GWS Trade Oy, Y-tunnus 0823182-3.

- - - - - - - - - - - - - - -

Suunnattomassa maksuttomassa annissa annetut uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 6.5.2011. Kaupparekisterimerkinnän jälkeen Glastonilla on yhteensä 105 588 636 kappaletta osakkeita. Liikkeeseen lasketut uudet osakkeet ovat samanlajisia yhtiön muiden osakkeiden kanssa.

Lisätietoja antaa toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh 010 500 6100

Arto Metsänen

Glaston Oyj Abp on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö ja lasinjalostamisteknologian edelläkävijä. Sen tuotevalikoima ja palveluverkosto ovat alan laajimmat. Glastonin tunnetut brändit ovat Bavelloni esikäsittelykoneissa ja -työkaluissa, Tamglass ja Uniglass turvalasikoneissa sekä Albat+Wirsam Software lasialan ohjelmistoissa.  Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net