Glaston heikentää näkymiään

GLASTON OYJ ABP                               Pörssitiedote                       4.8.2016 klo 17.10

Glaston heikentää näkymiään

Glaston heikentää näkymiään vuodelle 2016. Lasinjalostusmarkkinoilla on vuoden ensimmäisellä puoliskolla esiintynyt kasvavaa varovaisuutta ja markkinaympäristön epävarmat näkymät ovat hidastaneet asiakkaiden investointipäätöksiä muun muassa Isossa-Britanniassa. Lasinjalostusmarkkinoiden odotetaan säilyvän haastavina myös vuoden toisella puoliskolla.

Markkinoiden epävarmuus ja pidentyneet päätöksentekoajat vaikuttavat sekä liikevaihdon että liikevoiton kehitykseen.

Tarkennetut näkymät:
Glaston arvioi vuoden 2016 liikevaihdon jäävän noin 105 – 110 miljoonan euron tasolle ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä olevan noin 2 – 4 miljoonaa euroa. (Vuonna 2015 liikevaihto 123,4 milj. euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 6,1 milj. euroa).

Aiemmat näkymät:
Arvioimme vuoden 2016 liikevaihdon jäävän hieman alle vuoden 2015 tason ja liikevoiton ilman kertaluonteisia eriä olevan vuoden 2015 tasolla. (Vuonna 2015 liikevaihto 123,4 milj. euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 6,1 milj. euroa).

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, puh. 010 500 500
Sasu Koivumäki, talousjohtaja, puh. 010 500 500

puh: +358 40 7453 737

Glaston on johtava lasinjalostuksen teknologiayhtiö. Tarjoamme lasin jalostukseen laadukkaita lämpökäsittelylaitteita ja palveluja rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuudelle. Sitoudumme tukemaan asiakkaidemme menestymistä koko tuote- ja palveluvalikoimamme elinkaaren ajan. Luomme ja kehitämme jatkuvasti uusia, innovatiivisia menetelmiä entistä laadukkaampien ja turvallisempien lasituotteiden valmistukseen. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net