Glaston ja Corning Incorporated yhdistävät voimansa erittäin ohuen arkkitehtuurilasin käsittelyssä

Glaston Oyj Abp      Lehdistötiedote       27.9.2024 klo 15.00

Glaston, lasinjalostusteollisuuden johtava toimija ja Thermo Plastic Spacerin (TPS®) keksijä, on kehittänyt uuden prosessointimenetelmän, joka soveltuu ohuen lasin asentamiseen kolminkertaisiin eristyslasiyksiköihin.

Rakennusalan tiukentuvat energiatehokkuusmääräykset vaativat enemmän arkkitehtuurisegmentiltä. Kun vanhemman kaksinkertaisen eristyslasiyksikön suorituskyky ei enää riitä täyttämään energiatehokkuusvaatimuksia, tarvitaan kolmin- ja nelinkertaisia ​​eristyslasiyksiköitä. Kolminkertaiset eristyslasiyksiköt ovat varteenotettava ratkaisu uudisrakennuksissa, mutta niitä ei usein voida käyttää korvaamaan vanhojen rakennusten kaksinkertaisia ​​eristyslaseja, koska niiden leveys ei mahdu olemassa olevaan ikkunakehykseen.

Glastonin TPS®-teknologialla asiakkaat voivat valmistaa kolminkertaisia eristyslasiyksiköitä ohuesta lasista. Tällöin kolminkertaisen eristyslasiyksikön keskimmäinen lasi voidaan korvata 0,5 mm:n paksuisella lasilla, kuten Corning® ATG™ Glass -lasilla perinteisen lasin sijaan. Corning ATG Glassin on kehittänyt Corning Incorporated, yksi maailman johtavista materiaalitieteen innovoijista. Lasi on suunniteltu erityisesti arkkitehtonisiin sovelluksiin ja sitä voidaan käyttää rakennuksissa, joissa vaaditaan ohuita, kevyitä, lämpötehokkaita ja kestäviä ominaisuuksia.

Tämä ohuella lasilla varustettu kolminkertainen eristyslasiyksikkö on saman paksuinen kuin perinteinen kaksinkertainen eristyslasiyksikkö, mutta se yltää perinteisen kolmikertaisen erityslasiyksikön suorituskykyyn pienemmällä painolla ja runkotuella. Tämän ansioista ohuet kolminkertaiset eristyslasiyksiköt, joissa on ATG-lasi, soveltuvat hyvin olemassa olevien kaksinkertaisten erityslasiyksiköiden korvaamiseen jälkiasennuksena. Paremman valonläpäisyn ja energiatehokkuuden lisäksi ohuempaan lasiin tarvitaan vähemmän materiaalia.

“Yhdistämällä ultraohut Corning ATG Glass -lasimme Glastonin laajaan kokemukseen lasinjalostusteknologiasta, asiakkaillamme on nyt avaimet käteen -ratkaisu ohuiden kolmin- ja nelinkertaisten eristyslasiyksiköiden valmistukseen”, sanoo Ron Verkleeren, Corning Emerging Innovations Groupin johtaja. "Corningin sitoutuminen huippuinnovaatioiden tuomiseen arkkitehtuurisegmentille yhteistyössä Glastonin kanssa tarjoaa meille loistavan mahdollisuuden laajentaa nykyistä ja tulevaa tuotetarjontaamme."

”Kestävä kehitys on meille strategisesti tärkeä asia, ja on hienoa, että teknologiamme mahdollistaa vanhojen ja uusien rakennusten energiatehokkuuden lisäämisen. Eri muotoisilla ja kokoisilla, ohuilla kolminkertaisilla eristyslasiyksiköillä on kaikki korkean suorituskyvyn lasituksen edut: energiatehokkuus korkealla eristyksellä, kevyempi ja ohuempi yksikkö, vähemmän painoa ja materiaalia. TPS®-prosessin kehitystyömme ohuelle lasille on osa pitkää jatkumoa Glastonin "ensimmäinen laatuaan" markkinaratkaisuissa ja on jo saanut hyvän vastaanoton asiakkailta", sanoo Glastonin myyntijohtaja Sasu Koivumäki.

Sasu Koivumäki, Chief Sales Officer, puh. +358 40 558 7530
Miika Äppelqvist, SVP Architecture, puh. +358 50 527 9268

Lehdistötiedustelut:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 10 500 5076

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, liikenne-, näyttö- ja aurinkoenergiateollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Glaston on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Glastonilla on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Corning Incorporated

Corning (www.corning.com) on yksi maailman johtavista materiaalitieteen innovoijista, jolla on 170 vuoden kokemus elämää muuttavista keksinnöistä. Corning käyttää erityistä asiantuntemustaan ​​lasitieteessä, keramiikkatieteessä ja optisessa fysiikassa sekä syvällisiä valmistus- ja suunnitteluvalmiuksiaan kehittääkseen kategoriakohtaisia ​​tuotteita, jotka muuttavat toimialoja ja parantavat ihmisten elämää. Corning menestyy jatkuvilla tuotekehitysinvestoinneilla, jotka yhdistävät materiaali- ja prosessi-innovaatiot sekä luottamukseen perustuvat suhteet asiakkaisiin, jotka ovat toimialojensa globaaleja johtajia. Corningin kyvykkyydet ovat monipuolisia ja synergisiä, minkä ansiosta yritys voi kehittyä vastaamaan muuttuviin markkinoiden tarpeisiin ja samalla auttaa asiakkaitaan tarttumaan uusiin mahdollisuuksiin dynaamisilla toimialoilla. Nykyään Corningin markkinoita ovat optinen viestintä, mobiili kulutuselektroniikka, näytöt, autoteollisuus, aurinkoenergia, puolijohteet ja biotieteet.