Glaston muuttaa pääomanpalautusesitystään ja ilmoittaa yhtiökokouksen päivämäärän

Glaston Oyj Abp                     Sisäpiiritieto                  28.4.2020 klo 13.00

Koronavirustilannetta seuranneen maailmanlaajuisen taloudellisen tilanteen merkittävän heikentymisen ja yhtiön liiketoimintaympäristössä tapahtuneiden nopeiden muutosten johdosta Glaston Oyj Abp:n hallitus on tänään kokouksessaan päättänyt muuttaa pääomanpalautusesitystään yhtiökokoukselle ja ehdottaa että pääomanpalautusta ei jaeta.

Glastonin hallitus on päättänyt kutsua koolle varsinaisen yhtiökokouksen pidettäväksi torstaina 28. toukokuuta 2020 ja samalla päättänyt poikkeuksellisesta kokousmenettelystä eduskunnan 24.4.2020 hyväksymän väliaikaisen lain nojalla. Laki mahdollistaa yhtiökokouksen järjestämisen ilman osakkeenomistajien fyysistä läsnäoloa COVID-19 pandemian aikana. Yhtiökokouskutsu julkaistaan mahdollisimman pian.

Glaston ilmoitti 20.3.2020 lykkäävänsä alun perin 2.4.2020 pidettäväksi suunnitellun varsinaisen yhtiökokouksen pidettäväksi myöhemmin.

Talousjohtaja Päivi Lindqvist, puh. + 358 10 500 500
IR-, viestintä- ja markkinointijohtaja Joséphine Mickwitz, puh. +358 10 500 5070

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka tarjoaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja rakennus-, ajoneuvo-, aurinkoenergia- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden tarpeisiin. Lisäksi yhtiö tukee uusien, lasiin älyä integroivien teknologioiden kehittämistä.

Huhtikuusta 2019 lähtien Bystronic glass on osa Glastonia. Yhdessä olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta tietotaitoa että viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla, tarkoituksenamme rakentaa parempaa huomista turvallisemmilla, älykkäämmillä ja energiatehokkaammilla ratkaisuilla. Toimimme globaalisti tuotannon, palveluiden ja myynnin saralla yhdessätoista maassa. Glastonin osake (GLA1V) on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net