Glaston myy Italiaan tasokarkaisulinjan

GLASTON OYJ ABP      Lehdistötiedote                 16.4.2018 klo 13.15

Glaston on myynyt italialaiselle Novavetrolle RC Series -tasokarkaisulinjan, jolla voi karkaista erikoispitkiä laseja aina 12 metriin asti. Novavetro sijaitsee San Severino Marchessa Italiassa. Tilaus on kirjattu Glastonin Q2/2018 tilauskantaan, ja se sisältyy Glastonin toisen vuosineljänneksen ennakoituun tilauskertymään. Kone toimitetaan asiakkaalle vuoden 2018 loppupuolella.

Vuonna 1979 perustettu Novavetro on Italian johtava arkkitehtuurilasitoimittaja, ja yhtiö tuottaa korkealaatuista tasolasia arkkitehtuurisegmenttiin. Yrityksen laajentaessa toimintojaan Novavetro päätti investoida Glastonin RC Series -karkaisukoneeseen, uudessa, suurikokoisten lasien jalostukseen keskittyvässä tehtaassaan.

Novavetrolla on laajan lasiprosessointiosaamisen lisäksi myös koneenrakennuksesta vahvaa osaamista.
”Novavetron päätös investoida meidän linjaamme on selkeä merkki Glastonin vahvasta teknologiajohtajan asemasta lasiteollisuudessa”, kommentoi Glastonin EMEA-alueen johtaja, Pekka Hytti.

RC Series -karkaisulinja sisältää automaattisen telojen lämpötilansäätöjärjestelmän ja tarjoaa markkinoiden parhaan lämpötilansäätötarkkuuden.

“Teknologinen innovointi ja korkelaatuiset tuotteet ovat mahdollistaneet johtavan asemamme Italian markkinoilla. Investoimalla RC Series -koneeseen vahvistamme edelleen markkina-asemaamme ja pystymme vastaamaan kasvavaan korkealaatuisten, jumbokoisten lasien kysyntään”, sanoo Novavetron omistaja Samuele Lucentini.

Pekka Hytti, Glaston Oyj Abp, myyntijohtaja, EMEA
Puhelin 010 500 500

Viestintäjohtaja, puh. 040 7453737

RC Series™ on Glastonin tavaramerkki