Glaston on myynyt ensimmäisen GlastonAir-karkaisukoneen Kolumbiaan

Glaston Oyj Abp                 Pörssitiedote                      23.10.2014 klo 15.00

Glaston on myynyt ensimmäisen GlastonAir™ -karkaisukoneen Kolumbiaan

Glaston on solminut yhteensä yli neljän miljoonan euron tasokarkaisukonekaupat kolumbialaisen Tecnoglass S.A.:n kanssa. Kauppa sisältää GlastonAir™ -karkaisukoneen sekä taivutuskarkaisuun soveltuvan Glaston ProBend™ -koneen. Tilaus on kirjattu vuoden 2014 neljännen kvartaalin tilauskantaan ja koneiden toimitus tapahtuu vuoden 2015 toisella ja kolmannella vuosineljänneksellä. Kauppaan sisältyy myös optio kahdelle seuraavalle vuodelle kahdesta GlastonAir™-koneesta.

GlastonAir™ edustaa täysin uutta lasin karkaisuteknologiaa ja on Glastonin pitkäaikaisen ja systemaattisen tuotekehityksen tulos.

”GlastonAir:in ainutlaatuinen ilmakannatusteknologia takaa lopputuotteen erinomaisen optisen laadun. Tuote vastaa vaativien erikoislasiratkaisujen kysyntään silloin, kun lopputuotteen optiselta laadulta vaaditaan huippuominaisuuksia”, sanoo Arto Metsänen, Glaston Oyj Abp:n toimitusjohtaja.

Probend™ mahdollistaa korkealaatuisen sylinterimäisen turvalasin. Kone soveltuu suurien lasikokojen taivutukseen sekä lämpölujitetuilla että laminoiduilla laseilla.

”Yhteistyömme aikana Glastonin kanssa olemme olleet vaikuttuneita koneiden korkeasta laadusta. GlastonAir™ antaa meille mahdollisuuden viedä eteenpäin toimintaamme vaativien arkkitehtuuri- ja kalusteteollisuuden erikoislasien prosessoinnissa”, sanoo Christian T. Daes, Tecnoglassin operatiivinen johtaja.

Kolumbiassa, Baranquillassa sijaitseva Tecnoglass on perustettu vuonna 1994. Yhtiö on kasvanut viime vuosina merkittäväksi lasiprosessoijaksi Etelä-Amerikan markkinoilla. Tecnoglass vie tuotteitaan lukuisiin Väli- ja Etelä-Amerikan maihin sekä Yhdysvaltoihin

Tukeakseen liiketoimintansa kasvua Tecnoglass on investoinut viime vuosina systemaattisesti uudistaen karkaisukonevalikoimaansa Glastonin uusilla koneilla. Tänä päivänä yhtiö voi olla ylpeä maailman moderneimmasta karkaisukonevalikoimastaan.

Lisätietoja antaa:
Juha Liettyä, Machines -liiketoiminnan johtaja, puh. +358 10 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

JAKELU: OMX, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net