Glaston on myynyt FC-karkaisulinjan Aasian ja Tyynenmeren alueelle

Glaston on solminut vajaan 2,0 miljoonan euron arvoisen kaupan Aasian ja Tyynenmeren alueella toimivan nimekkään lasinjalostajan kanssa, joka toimittaa vaativia lasitusratkaisuja alueen arkkitehtuurilasiteollisuudelle. Kauppa on kirjattu Glastonin vuoden 2017 viimeisen neljänneksen tilauskantaan, ja se on osa neljänneksen ennakoitua tilauskertymää. Karkaisulinja toimitetaan asiakkaalle kesällä 2018.

Myyty karkaisulinja on Aasian ja Tyynenmeren alueen isoin FC-sarjan kone, jolla asiakas saa merkittävän kilpailuedun alueensa kyvyikkäimpänä toimijana niin lasikokojen kuin koneen suorituskyvyn osalta.

“Aasian ja Tyynenmeren alueen markkinoiden kehittyessä rakentamisen laatuvaatimukset kasvavat. Tämä näkyy muun muassa korkealaatuisen lasin kysynnän kasvussa, mikä osaltaan heijastuu Glastoniin myönteisesti”, sanoo Glastonin koneliiketoiminnan johtaja Sasu Koivumäki.

Asiakas tähtää merkittävään kasvuun erityisesti energiatehokkaan lasirakentamisen ratkaisuilla.

”Asiakkaan päätöksentekoon vaikutti myönteisesti Glastonin globaalit referenssit, teknologiajohtajuutemme sekä erityisesti ison FC-sarjan sopivuus asiakkaan kasvustrategiaan”, kommentoi Glastonin Aasian aluejohtaja Frank Zhang.

Sasu Koivumäki, Koneliiketoiminnan johtaja, puh 010 500 500
Frank Zhang, aluejohtaja, Aasia, puh. +86 21 5840 9778

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin.  Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net