Glaston on tehnyt merkittävän konekaupan Euroopan johtavan lasinprosessoijan kanssa

Glaston Oyj Abp                 Pörssitiedote                      23.10.2014 klo 13.00

Glaston on tehnyt yli neljän miljoonan euron kaupan Euroopan johtavan lasinprosessoijan Press Glass SA:n kanssa Glastonin huipputeknologiaa edustavista lasinjalostuskoneista. Tilaus kirjataan Glastonin vuoden 2014 neljännen kvartaalin tilauskantaan.

Kauppa sisältää kolme erikoismallia Glaston FC500™ -tasokarkaisulinjasta, jolla karkaistu lasi on optisesti erittäin korkealaatuista. Koneet toimitetaan asiakkaalle vuoden 2015 toisen ja kolmannen vuosineljänneksen aikana.

Vuonna 2003 alkanut asiakassuhde on alkuajoista lähtien pohjautunut teknologiajohtajuuteen ja –hyötyyn. Vuodesta 2010 lähtien yhteistyö on syventynyt.

”Teknologiahyöty sekä luottamus ovat yhteistyössämme avainasemassa. Autamme asiakastamme pitämään lupauksensa. He ovat myös halukkaita keskustelemaan, kokeilemaan ja ottamaan käyttöön uutta teknologiaa edustavia innovaatioita. Tästä on molemmille osapuolille hyötyä ja pidämme yhteistyötämme korkeassa arvossa”, sanoo Glaston Oyj Abp:n toimitusjohtaja Arto Metsänen.

Vuonna 1991 perustettu Press Glass on viime vuosien aikana voimakkaasti laajentanut toimintaansa ja toimii tällä hetkellä Puolassa neljällä paikkakunnalla. Yhtiö panostaa voimakkaasti Radomskossa sijaitsevaan tehtaaseensa, joka on jo tällä hetkellä Euroopan suurin eurooppalaiselle rakennusteollisuudelle lasia jalostava keskus.  Radomskon tehdas tullaan varustamaan koneilla, jotka edustavat lasinjalostusteknologian huipputasoa.

Lisätietoja antaa:
Juha Liettyä, Machines -liiketoiminnan johtaja, puh. +358 10 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

JAKELU: OMX, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net