GLASTON OYJ ABP: UUSI HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJA VALITTU; UUSI TOIMITUSJOHTAJA ALOITTAA 1.1.2021

Glaston Oyj Abp                        Pörssitiedote     16.12.2020 klo 12.55

Glaston Oyj Abp:n hallituksen puheenjohtaja Teuvo Salminen on ilmoittanut yhtiölle, ettei hän jatka yhtiön hallituksen puheenjohtajana vuoden 2021 alusta alkaen. Teuvo Salminen kuitenkin jatkaa hallituksen jäsenenä kevään 2021 yhtiökokoukseen saakka.

Yhtiön yhtiöjärjestyksen mukaan hallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan. Nimitystoimikunnan elokuussa 2020 antaman suosituksen mukaisesti yhtiön hallitus on tänään valinnut Veli-Matti Reinikkalan hallituksen puheenjohtajaksi 1.1.2021 alkaen.

Glastonin hallitus nimitti 14.8.2020 Anders Dahlblomin yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi. Anders Dahlblom aloittaa tehtävässään 1.1.2021.

Vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki palaa 1.1.2021 alkaen myyntijohtajaksi (Chief Sales Officer, CSO), vastuullaan yhtiön globaali myynti, sekä toimitusjohtajan sijaiseksi.

Lisätietoa antaa:

Teuvo Salminen, hallituksen puheenjohtaja 31.12.2020 saakka, puh.  0400 420 285
Veli-Matti Reinikkala, hallituksen puheenjohtaja 1.1.2021 alkaen, puh. +41 (79) 583 2902
Taina Tirkkonen, lakiasiain- ja henkilöstöjohtaja, puh. +358 10 500 5070

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka tarjoaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja rakennus-, ajoneuvo-, aurinkoenergia- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden tarpeisiin. Lisäksi yhtiö tukee uusien, lasiin älyä integroivien teknologioiden kehittämistä.

Huhtikuusta 2019 lähtien Bystronic glass on osa Glastonia. Yhdessä olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta tietotaitoa että viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla, tarkoituksenamme rakentaa parempaa huomista turvallisemmilla, älykkäämmillä ja energiatehokkaammilla ratkaisuilla. Toimimme globaalisti tuotannon, palveluiden ja myynnin saralla yhdessätoista maassa. Glastonin osake (GLA1V) on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net