Glaston Oyj Abp:n nimitystoimikunnan kokoonpano

Glaston Oyj Abp                 Pörssitiedote                5.10.2018 klo 16.20

Glaston Oyj Abp:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan muodostavat neljä suurinta yhtiön osakasluetteloon syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröityä yhtiön osakkeenomistajaa. Lisäksi yhtiön hallituksen puheenjohtaja toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Glastonin nimitystoimikunnan jäseniksi on 3.9.2018 omistustilanteen mukaan nimetty seuraavat henkilöt:

Lasse Heinonen (AC Invest Eight B.V.)
Jaakko Kurikka
(Hymy Lahtinen Oy)
Sami Jormalainen (OP-Suomi Pienyhtiöt)
Esko Torsti (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen)

Asiantuntijajäsenenä toimii Glaston Oyj Abp:n hallituksen puheenjohtaja Teuvo Salminen.
Nimitystoimikunta on 5.10.2018 pitämässään järjestäytymiskokouksessaan valinnut keskuudestaan puheenjohtajaksi Lasse Heinosen.

Nimitystoimikunnan tehtävänä on vuosittain valmistella ja esitellä seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle tehtävät ehdotukset hallituksen jäsenten määräksi ja jäseniksi sekä hallituksen jäsenten palkkioiksi. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita. Toimikunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2019.

Juri Viitaniemi
Yhtiön lakimies, puh. +358 10 500 500

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net