Glaston Oyj Abp:n nimitystoimikunnan kokoonpano

Glaston Oyj Abp        Pörssitiedote     22.9.2021              klo 16.30

Glaston Oyj Abp:n osakkeenomistajien nimitystoimikunta koostuu neljästä jäsenestä, joista yhtiön neljä suurinta osakkeenomistajaa ovat kukin oikeutettuja nimeämään yhden jäsenen. Nimeämiseen oikeutetut yhtiön suurimmat osakkeenomistajat määräytyvät vuosittain Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon syyskuun ensimmäisenä arkipäivänä rekisteröityinä olevien omistustietojen perusteella. Yhtiön kulloinenkin hallituksen puheenjohtaja toimii toimikunnan asiantuntijajäsenenä.

Nimitystoimikunnan jäseniksi on 1.9.2021 omistustilanteen perusteella nimetty seuraavat henkilöt:

Lasse Heinonen (Ahlstrom Capital BV)
Jaakko Kurikka (Hymy Lahtinen Oy)
Pekka Pajamo (Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma)
Esko Torsti (Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen)

Asiantuntijajäsenenä toimii Glaston Oyj Abp:n hallituksen puheenjohtaja Veli-Matti Reinikkala.

Nimitystoimikunta on 22.9.2021 pitämässään järjestäytymiskokouksessa valinnut keskuudestaan puheenjohtajaksi Lasse Heinosen.

Nimitystoimikunnan tehtävänä on vuosittain valmistella ja esitellä seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle ja tarvittaessa ylimääräiselle yhtiökokoukselle tehtävät ehdotukset hallituksen jäsenten määräksi ja jäseniksi sekä hallituksen jäsenten palkkioiksi. Lisäksi toimikunnan tehtävänä on etsiä hallituksen jäsenten seuraajaehdokkaita. Toimikunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2022.

Iina-Mari Supperi, lakiasiainjohtaja (secondee), phone +358 10 500 500

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä kymmenessä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net.