GLASTON OYJ ABP SUUNNITTELEE YHTIÖN TASEEN JA RAHOITUSASEMAN VAHVISTAMISTA

GLASTON OYJ ABP   PÖRSSITIEDOTE 20.12.2012 klo 12.25

GLASTON OYJ ABP SUUNNITTELEE YHTIÖN TASEEN JA RAHOITUSASEMAN VAHVISTAMISTA

Glaston Oyj Abp:n hallitus on päättänyt käynnistää selvityksen yhtiön taseen ja rahoitusaseman vahvistamiseksi. Yhtiö neuvottelee vuonna 2009 liikkeeseen lasketun vaihtovelkakirjalainan ja vuonna 2011 liikkeeseen lasketun debentuurilainan haltijoiden kanssa lainaosuuksien vaihtamisesta yhtiön osakkeiksi. Lainojen tämänhetkinen pääoma on yhteensä 12,75 miljoonaa euroa. Lisäksi yhtiö suunnittelee osakeannin järjestämistä, jossa osakkeenomistajat saisivat mahdollisessa ylimerkintätilanteessa allokaatioedun uusiin osakkeisiin nykyisen omistuksensa suhteessa. Järjestelyn yhteydessä yhtiön tavoitteena on myös neuvotella uusi pitkäaikainen rahoitussopimus yhtiön nykyisten lainanantajien kanssa.

Järjestelyt edellyttävät ylimääräisen yhtiökokouksen päätöstä. Ylimääräinen yhtiökokous on tarkoitus pitää arviolta helmikuussa 2013.

Edellä mainittujen toimenpiteiden lisäksi yhtiön tasetta ja rahoitusasemaa vahvistaa yhtiön 12.11.2012 julkistama Software Solutions -liiketoiminta-alueen myynti, jonka odotetaan toteutuvan tammikuun 2013 loppuun mennessä. Kaupan toteutumisen edellytyksenä on mm. Saksan kilpailuviranomaisten hyväksyntä kaupalle. Yhtiö julkisti 5.1.2012 antaneensa toimeksiannon Tampereen tehdaskiinteistön myymisestä. Tampereen tehdaskiinteistön myynnin odotetaan toteutuvan viimeistään maaliskuussa 2013.

Yhtiö julkistaa lisätietoja järjestelyistä ylimääräisen yhtiökokouksen koollekutsumisen yhteydessä arviolta tammikuussa 2013.

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista ohjelmistoratkaisuihin sekä huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu:
NASDAQ OMX Helsinki Oy