Glaston Oyj Abp tarkentaa näkymiään neljännen neljänneksen 2020 tilauskertymän osalta

Glaston Oyj Abp     Sisäpiiritieto  30.12.2020 klo 14.00

Erityisesti lasin lämpökäsittelylaitteiden kasvaneesta kysynnästä johtuen Glastonin neljännen vuosineljänneksen 2020 tilauskertymä tulee ylittämään vuoden 2019 viimeisen neljänneksen tason. Glastonin 27.10.2020 julkistetussa tammi-syyskuun 2020 osavuosikatsauksessa yhtiö arvioi, että viimeisen neljänneksen saadut tilaukset paranevat kolmannesta neljänneksestä, mutta pysyvät edellisvuotta alhaisemmalla tasolla. Muilta osin näkymät pysyvät muuttumattomina*).

Glaston julkaisee neljännen vuosineljänneksen taloudelliset tiedot sekä markkina- ja taloudelliset näkymänsä vuodelle 2021 tilinpäätöstiedotteessaan 9.2.2021.

*) Q3/2020 katsauksessa julkistetut näkymät: Glaston Oyj Abp arvioi vuoden 2020 vertailukelpoisen EBITAn laskevan vuoden 2019 tasosta. Yhtiön tämänhetkinen arvio on, että viimeisen neljänneksen saadut tilaukset paranevat kolmannesta neljänneksestä, mutta pysyvät edellisvuotta alhaisemmalla tasolla. Vuotta 2019 alhaisempi tilauskertymä ja palveluliiketoiminnan normaalia pienempi volyymi vaikuttavat liikevaihdon ja tuloksen kehitykseen vuonna 2020. Arvioon liittyy edelleen epävarmuutta, ja tilanne saattaa muuttua nopeasti riippuen COVID-19 -pandemian ja yleisen taloudellisen ilmapiirin kehittymisestä.

Lisätietoja antaa:
Vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki, puh. 010 500 500
Talousjohtaja Päivi Lindqvist, puh. + 358 40 7085351

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka tarjoaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja rakennus-, ajoneuvo-, aurinkoenergia- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden tarpeisiin. Lisäksi yhtiö tukee uusien, lasiin älyä integroivien teknologioiden kehittämistä.

Huhtikuusta 2019 lähtien Bystronic glass on osa Glastonia. Yhdessä olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta tietotaitoa että viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla, tarkoituksenamme rakentaa parempaa huomista turvallisemmilla, älykkäämmillä ja energiatehokkaammilla ratkaisuilla. Toimimme globaalisti tuotannon, palveluiden ja myynnin saralla yhdessätoista maassa. Glastonin osake (GLA1V) on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net