GLASTON OYJ ABP TOTEUTTI YHTEENSÄ 21,4 MILJOONAN EURON OSAKEANNIT

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Yhdysvalloissa tai missään muussa valtiossa, jossa levittäminen tai julkistaminen olisi lainvastaista.

GLASTON OYJ ABP             PÖRSSITIEDOTE      11.3.2013 klo 11.15

GLASTON OYJ ABP TOTEUTTI YHTEENSÄ 21,4 MILJOONAN EURON OSAKEANNIT

Glaston Oyj Abp:n (”Glaston” tai ”Yhtiö”) hallitus päätti 28.2.2013 Yhtiön taseen ja rahoitusaseman vahvistamiseen liittyvistä yleisölle suunnattavasta osakeannista (”Osakeanti”) ja Yhtiön vuonna 2009 liikkeeseen laskeman vaihtovelkakirjalainan ja vuonna 2011 liikkeeseen laskeman debentuurilainan haltijoille suunnattavasta osakeannista (”Konversioanti”). Osakeannissa tarjottiin merkittäväksi enintään 50 000 000 uutta osaketta (”Antiosakkeet”) 0,20 euron merkintähinnalla ja Konversioannissa enintään 38 119 700 uutta osaketta (”Uudet Osakkeet”) 0,30 euron merkintähinnalla. Osakeannin ja Konversioannin merkintäajat päättyivät 7.3.2013. Yhtiön hallitus päätti tänään Osakeannissa ja Konversioannissa annettujen merkintöjen hyväksymisestä.

Yhtiön hallitus hyväksyi Osakeannissa 50 000 000 Antiosakkeen merkinnät, jotka vastaavat yhteensä 10,0 miljoonaa euroa. Merkitsijöille lähetetään ilmoitus merkintöjen hyväksymisestä 12.3.2013, ja merkinnät tulee maksaa viimeistään 15.3.2013 merkintäpaikan hyväksymisilmoituksen yhteydessä antamien ohjeiden mukaisesti.

Yhtiön hallitus hyväksyi Konversioannissa 38 119 700 Uuden Osakkeen merkinnät. Vaihtovelkakirjalainan 2009 ja debentuurilainan 2011 jäljellä olevat pääomat sekä kertyneet korot käytettiin kokonaisuudessaan osakemerkintöjen maksuun Konversioannissa.

Osakeannissa ja Konversioannissa merkityt osakkeet edustavat yhteensä noin 83,5 % olemassa olevista osakkeista ja niiden tuottamasta äänimäärästä ennen Osakeantia ja Konversioantia ja noin 45,5 % olemassa olevista osakkeista, Antiosakkeista ja Uusista Osakkeista ja niiden tuottamasta äänimäärästä Osakeannin ja Konversioannin jälkeen.

Osakeannissa ja Konversioannissa merkityt osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 27.3.2013. Kaupankäynti Antiosakkeilla ja Uusilla Osakkeilla alkaa yhdessä nykyisten osakkeiden kanssa arviolta 28.3.2013. Osakeannin ja Konversioannin seurauksena Yhtiön osakkeiden määrä kasvaa 88 119 700 osakkeella 193 708 336 osakkeeseen. Osakeannin ja Konversioannin merkinnät ovat yhteensä noin 21,4 miljoonaa euroa. Osakeannin nettotuotto on noin 9,7 miljoonaa euroa.

Helsinki 11.3.2013

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500

Sasu Koivumäki, talousjohtaja, Glaston Oyj Abp, puh. +358 10 500 500

Glaston Oyj
Abp Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu:
NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net

RAJOITUKSET

Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarkoitettu julkistettavaksi tai levitettäväksi suoraan tai välillisesti, kokonaan tai osittain, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Yhdysvalloissa tai missään muussa sellaisessa maassa, jossa se olisi lainvastaista. Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa eikä tiedotteessa tarkoitettuja arvopapereita saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa ellei niitä ole rekisteröity Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (United States Securities Act of 1933, muutoksineen) ja sen nojalla annettujen säännösten tai määräysten mukaisesti tai ellei rekisteröintivelvollisuudesta ole poikkeusta. Arvopapereita koskevaa tarjousta tai mitään sen osaa ei rekisteröidä Yhdysvalloissa, eikä arvopapereita tarjota yleisölle Yhdysvalloissa.

Tämä tiedote ei ole arvopapereiden mahdollista myyntiä tai hankintaa koskeva suora tai välillinen tarjous, eikä arvopapereita myydä alueilla, joilla kyseisten arvopapereiden tarjoaminen, hankinta tai myynti olisi lainvastaista ennen niiden rekisteröintiä taikka rekisteröintivelvollisuutta koskevan poikkeuksen tai muun kyseisten alueiden arvopaperilakien mukaisen hyväksynnän saamista.

Tässä esitetyt tiedot eivät ole tarjous myydä arvopapereita yleisölle Iso-Britanniassa. Arvopapereita koskevaa esitettä ei ole rekisteröity eikä rekisteröidä Iso-Britanniassa. Tässä esitetyt tiedot on suunnattu ainoastaan (i) henkilöille, jotka ovat Iso-Britannian ulkopuolella tai (ii) Iso-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act) vuoden 2005 määräyksen (Order 2005) ("Määräys") 19 (5) artiklan (Financial Promotion) mukaisille sijoitusalan ammattilaisille tai (iii) Määräyksen 49 (2) artiklan mukaisille yhteisöille, joilla on korkea varallisuusasema (high net worth entity), taikka muille henkilöille, joille asiakirja voidaan laillisesti tiedottaa (kaikki tällaiset henkilöt jäljempänä "asiaankuuluvat tahot"). Kaikki tähän tiedotteeseen liittyvä sijoitustoiminta on tarkoitettu ainoastaan asiankuuluvien tahojen saataville. Kenenkään, joka ei ole asiaankuuluva taho, ei tule toimia tämän asiakirjan perusteella tai luottaa sen sisältöön.

Tämä tiedote on direktiivin 2003/71/EY (direktiivi mukaan lukien kaikki siihen liittyvät implementointitoimenpiteet kyseisessä jäsenvaltiossa, muutoksineen, "Esitedirektiivi") implementointitoimenpiteiden mukainen tiedote. Mahdollisen arvopapereita koskevan annin yhteydessä julkistetaan Esitedirektiivin mukaisesti laadittu esite, joka on saatavilla paikoista, jotka ottavat vastaan osakkeiden merkintöjä.

Mikäli tämän tiedotteen perusteella katsottaisiin tarjottavan arvopapereita jossakin Esitedirektiivin implementoineessa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa, tarjous osoitetaan ainoastaan tällaisessa maassa oleville Esitedirektiivin tarkoittamille kokeneille sijoittajille.

Alexander Corporate Finance Oy toimii Osakeannissa ainoastaan Glaston Oyj Abp:n eikä kenenkään muun lukuun, eikä pidä ketään muuta tahoa asiakkaanaan Osakeannin yhteydessä (riippumatta siitä, onko kyseinen taho vastaanottanut tämän tiedotteen). Alexander Corporate Finance Oy ei ole vastuussa asiakassuhteen nojalla kenellekään muulle kuin Glaston Oyj Abp:lle, eikä se anna Osakeantiin liittyviä neuvoja. Alexander Corporate Finance Oy ei anna minkäänlaista suoraa tai epäsuoraa vakuutusta tai takuuta tämän tiedotteen sisällöstä, sen täsmällisyydestä, täydellisyydestä tai minkään sen sisältämän tiedon oikeellisuudesta, eikä mikään tässä tiedotteessa ole eikä muodosta lupausta tai vakuutusta nykyisestä tai tulevasta. Alexander Corporate Finance Oy ei ota mitään vastuuta tiedotteen sisällöstä, sen täsmällisyydestä, täydellisyydestä tai oikeellisuudesta ja sanoutuu irti sovellettavan lain sallimissa puitteissa kaikesta vastuusta, joka sille muutoin voisi tiedotteen johdosta syntyä.