Glaston sopeuttaa toimintaansa

Glaston Oyj Abp           Pörssitiedote             13.11.2012 klo 12.30

Glaston sopeuttaa toimintaansa
Kannattavuutensa parantamiseksi Glaston käynnistää neuvottelut toimintojensa sopeuttamisesta uuteen rakenteeseen sekä vallitsevaan markkinatilanteeseen. Henkilöstöneuvottelut koskevat Glastonin koko henkilöstöä kaikissa toiminnoissa maailmanlaajuisesti painopisteen ollessa Suomessa ja Brasiliassa.

Alustavan arvion mukaan työpaikkojen vähennystarve on enimmillään noin 60 henkilöä, joista Suomessa noin 30 henkilöä. Suomessa irtisanomisten lisäksi neuvotellaan myös kaikkia henkilöstöryhmiä koskevista mahdollisista lomautuksista vuodelle 2013. Suunnitellut toimenpiteet voivat myös vaikuttaa muutoksiin työsuhteen ehdoissa, työtehtävissä sekä organisaatiorakenteessa.

Yllä mainitun suunnitelman toteutuessa Glastonin vuosittaiset lisäsäästöt olisivat noin 5 miljoonaa euroa, jotka toteutuisivat täysimääräisesti vuoden 2013 loppuun mennessä.  Suunniteltujen toimenpiteiden aiheuttamat kertakulut olisivat enintään 1,8 miljoonaa euroa, ja ne kirjautuisivat vuoden 2012 viimeiselle neljännekselle. Suunnitelman henkilöstövaikutukset täsmentyvät yhteistoimintaneuvotteluissa.

Glastonin jatkuvien toimintojen palveluksessa oli 30.9.2012 yhteensä 624 henkilöä, joista noin 150 Suomessa.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista ohjelmistoratkaisuihin sekä huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa: www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla
.