Glaston toimittaa kaksi tasokarkaisulinjaa Belgiaan

GLASTON OYJ ABP      Lehdistötiedote                 14.11.2017 klo 13.30 (EET)

Glaston toimittaa kaksi tasokarkaisulinjaa Belgiaan

Glaston on sopinut kahden FC-sarjan tasokarkaisukoneen kaupasta HG-glasille Belgian Herentalsiin. Tilaus on kirjattu Glastonin vuoden 2017 kolmannen neljänneksen tilauskantaan. Koneet toimitetaan vuoden 2018 aikana.

1900-luvun alussa perustettu HG-glass on yli 20 vuoden ajan erikoistunut teolliseen lasinjalostukseen vastatakseen teollisuuden korkeisiin laatuvaatimuksiin. Yritys oli yksi Belgian ensimmäisistä karkaisulinjan hankkineista itsenäisistä lasinjalostusyrityksistä. Pitkäjänteisen kehityssuunnitelman ansiosta HG-glas pystyy nykyään tarjoamaan laajan valikoiman huippulaatuisia lasituotteita.

Kyetäkseen vastaamaan kasvavaan kysyntään HG-glas päätti investoida kahteen uuteen FC-sarjan linjaan.
Molemmat linjat tullaan integroimaan automaattiseen tuotantolinjaan tuottavuuden ja energiansäästön sekä kokonaistuoton lisäämiseksi.

“Investoinnit uusimpaan teknologiaan sekä koneiden jatkuva kunnossapito ovat auttaneet meitä toimittamaan huippulaatuisia tuotteita. Nykyään voimme tarjota laajan valikoiman erikokoisia ja -paksuisia laseja, mikä takaa meille vakaan markkina-aseman”, sanoo Marc Vermeulen, HG-glasin toimitusjohtaja.

“Kuten aiemmin olemme kertoneet, vuonna 2017 EMEA-alueen markkina on kokonaisuudessaan ollut Glastonille vakaa, vaikka päätöksenteko onkin ollut hitaampaa monissa maissa. Olemme saaneet tilauksia tasaisesti ja markkinakehitys on ollut vakaata. Keski-Euroopan markkinat ovat kehittyneet positiivisesti ja kysyntä on kasvanut. Uusien FC-sarjan karkaisulinjojen avulla HG-glas pystyy vastaamaan asiakkaiden tiukimpiinkin vaatimuksiin”, sanoo EMEA-aluejohtaja Pekka Hytti.

FC-sarja tunnetaan suuresta kapasiteetistaan, energiatehokkuudestaan, sisäänrakennetuista älykkäistä prosesseistaan ja helppokäyttöisyydestään sekä ennen kaikkea lopputuotteiden huippukorkeasta laadustaan.

Pekka Hytti, aluejohtaja, EMEA, puh. 010 500 6310

Viestintäjohtaja, puh. 040 745 3737

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net