Glastonille ajoneuvoteollisuuden esikäsittelylinjojen tilaukset Fuyao Groupilta Kiinasta

Glaston Oyj Abp            Lehdistötiedote             11.10.2024 klo 10.00

Glaston on saanut tilauksia Fuyao Groupilta Kiinasta. Tilaukset sisältää useita Glaston CHAMP EVO ajoneuvolasin esikäsittelylinjoja, ja ne on kirjattu Glastonin Q3 ja Q4 2024 tilauskantaan. CHAMP EVO -linjat toimitetaan vuoden 2025 toisella ja kolmannella neljänneksellä.

Fuyao Group kuuluu ajoneuvoteollisuuden johtaviin globaaleihin yrityksiin ja yhtiö kehittää jatkuvasti tuotantoautomaatiota, älykästä valmistusta ja laatua. Fuyaon tuotteet ovat maailman johtavien autonvalmistajien ja OEM-valmistajien käyttämiä ja arvostamia.

Asiakas tulee käyttämään Glastonin CHAMP EVO -esikäsittelylinjoja autojen tuulilasien ja sivulasien leikkaamiseen ja hiontaan. Osa sivulasien tuotantolinjoista sisältää myös poraustoiminnon. Hiontalaadun, korkean tehokkuuden ja leikkaamisen tarkkuuden lisäksi lyhyet vaihtoajat lasierien välillä ja korkea toistotarkkuus olivat asiakkaan hakemia kyvykkyyksiä.

Tilatut Glastonin esikäsittelylinjat tulevat lisäämään tuotantokapasiteettia Fuayo Groupin Anhuin ja Fujianin maakuntien tehtaille. Fuyao Groupin uutta Anhuissa sijaitsevaa tehdasta pidetään yhtenä maailman suurimmista ajoneuvojen turvalasin jalostuslaitoksista.

”Olemme tehneet pitkään yhteistyötä Fuyaon kanssa ja olemme iloisia siitä, että tuotteemme tukevat heidän asemaansa korkealaatuisena ajoneuvolasien jalostajana. Nämä tilaukset osoittavat myös, että paikallisesti lähellä asiakasta valmistettujen koneiden tarjonta kasvavilla ajoneuvomarkkinoilla on otettu hyvin vastaan ​​ja tukee strategisia kasvusuunnitelmiamme näillä markkinoilla”, sanoo José Yepes, Glastonin Mobility, Display & Solar liiketoiminnan johtaja.

Tuomo Nuottimäki, VP Mobility & Appliance, puh. +358 40 517 8287

Pekka Nieminen, VP Sales & Service, Glaston Kiina, puh. +358 40 516 5320

Lehdistötiedustelut:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 10 500 5076

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, liikenne-, näyttö- ja aurinkoenergiateollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Glaston on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Glastonilla on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.