Glastonille ensimmäinen FC1000 -konekauppa Yhdysvaltoihin

GLASTON OYJ ABP                              Pörssitiedote                       18.11.2014 klo 16.00

Glastonille ensimmäinen FC1000 -konekauppa Yhdysvaltoihin

Glaston on tehnyt noin 3,4 miljoonan euron lasinjalostuskonekaupan yhdysvaltalaisen Cardinal Glass Industriesin kanssa Glaston FC500™ ja kaksoiskammiolla varustetusta  FC1000™- karkaisulinjasta. Tilaus kirjataan Glastonin vuoden 2014 neljännen kvartaalin tilauskantaan. Koneet toimitetaan asiakkaalle vuoden 2015 ensimmäisellä ja kolmannella vuosineljänneksellä.

”Tämä kauppa on jatkoa hyvälle yhteistyöllemme. Alusta alkaen yhteistyömme on pohjautunut teknologiseen edelläkävijyyteen lopputuotteen tinkimättomän laadun turvaamiseksi. Lokakuussa Glasstec-messuilla esitelty Glaston FC1000™ -tasokarkaisulinja edustaa alan edistyksellisintä teknologiaa ja on oikea ratkaisu asiakkaalle, joka toimittaa laseja vaativiin julkisivuratkaisuihin sekä suuria määriä eristettyjä matalaemissiivisiä ikkunayksiköitä”, toteaa Arto Metsänen, Glaston Oyj Abp:n toimitusjohtaja.

Cardinal Glass Industries on alan edelläkävijä rakennuslasiteollisuuden ovi- ja ikkunalasien kehittämisessä. Yhtiö on perustettu vuonna 1962 Minneapoliksessa, Minnesotassa. Cardinalilla on yli 6 000 työntekijää yhteensä 37 toimipisteessä eri puolilla USA:ta. Kotimarkkinan lisäksi yhtiöllä on vientiä maailmanlaajuisesti.

Arto Metsänen, toimitusjohtaja, puh: +358 10 500 500

Sasu Koivumäki, talousjohtaja, puh. +358 40 5587530

Viestintä- ja markkinointijohtaja
puh: +358 40 7453 737

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle.Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net