Glastonille karkaisukonetilaukset Press Glass SA:lta

GLASTON OYJ ABP      Lehdistötiedote                                          6.2.2019 klo 12.40

Glaston on saanut tilaukset kahdesta teknisesti erittäin edistyksellisestä tasokarkaisulinjasta Press Glass SA:lta. FC Series ja Jumbo Series -karkaisulinjojen tilaukset sisältyvät Glastonin Q4/2018 tilauskertymään. Karkaisulinjat toimitetaan Press Glassin tehtaille Puolaan vuoden 2019 toisella ja kolmannella neljänneksellä. Jumbo Series -kone, joka on suunniteltu edistyksellisten jumbokokoisten rakennuslasien tuotantoon, lanseerattiin Glasstec 2018 -messuilla. Kone perustuu yhtiön 50-vuoden kokemukseen ja luotettavuuteen korkealaatuisten karkaisulinjojen toimittamisessa.

Press Glassin asiakassuhde Glastonin kanssa alkoi vuonna 2003 ja perustuu yhteisymmärrykseen teknologiajohtajuudesta ja korkeasta laadusta. Vastatakseen kasvavaan kysyntään ja markkinan tarpeisiin, Press Glass on lisännyt säännöllisesti tuotantokapasiteettiaan. Lisäksi yritys on järjestelmällisesti investoinut korkealuokkaiseen teknologiaan taatakseen lasin huippulaadun. Tästä johtuen Press Glassin toimittamia laseja löytyy vaativistakin rakennusprojekteista.

Vuonna 1991 perustetulla Press Glassilla on yhteensä 12 tehdasta. Nämä sijaitsevat Puolassa, Kroatiassa, Iso-Britanniassa ja Pohjois-Amerikassa. Press Glass on kansainvälisesti toimiva, johtava lasinjalostaja Euroopassa. Glastonin toimittamia karkaisukoneita on useissa Press Glassin tehtaissa. Karkaisulinjat ovat tyypillisesti isoja ja mahdollistavat aina parhaan laadun uusimmalla teknologiallaan.

”Arvostamme yhteistyötämme Press Glassin kanssa. On erittäin palkitsevaa käydä avointa keskustelua yhtiön kanssa, joka aidosti arvostaa innovaatioita ja uutta teknologiaa”, kertoo Pekka Hytti, Glastonin EMEA-alueen myyntijohtaja.

”Tavoittemme on tehdä yhteistyötä sellaisten toimittajien kanssa, jotka ensioluokkaisen teknologian lisäksi tarjoavat Press Glassille räätälöytyjä ratkaisuja sekä toiminnan luotettavuutta, ja näin mahdollistaa ainutlaatuisen osaamisemme”, sanoo Press Glass SA:n toimitusjohtaja Tomasz Wozowicz.

Kaupalliset yhteydet:
Pekka Hytti, myyntijohtaja, EMEA, puh. 010 500 500

Media- ja sijoittajayhteydet:
Joséphine Mickwitz
IR-, viestintä- ja markkinointijohtaja

FC Series ja Jumbo Series™ ovat Glaston Oyj Abp:n tavaramerkkejä.

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net.