Glastonille strategisesti tärkeä tilaus Euroopan johtavalta lasinjalostajalta

GLASTON OYJ ABP     SISÄPIIRITIETO     28.4.2021 klo 17.20

Glaston on saanut strategisesti tärkeän tilauksen PRESS GLASS-konserniin kuuluvalta PRESS GLASS UAB:ltä. PRESS GLASS on Euroopan johtava jalostetun lasin valmistaja rakennusteollisuudelle. Arvoltaan noin 9 miljoonan euron tilaus sisältää lasinkarkaisulinjan lisäksi useita eristyslasinvalmistuslinjoja, hiontalinjan sekä muita laitteita. Tilaus on kirjattu Glastonin Q2/2021 saatuihin tilauksiin. Konelinjat toimitetaan vuoden 2022 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Glastonin asiakassuhde PRESS GLASSiin ulottuu vuoteen 2003, ja perustuu yhteiseen näkemykseen teknologiajohtajuudesta sekä laitteiden todennetusta laadusta. PRESS GLASS kasvattaa tuotantokapasiteettiaan jatkuvasti, ja yhtiöllä on 14 tuotantolaitosta useissa Euroopan maissa sekä Yhdysvalloissa.

Glaston tarjosi PRESS GLASSin uusimpaan investointiin ratkaisut sekä lasin tasokarkaisuun että eristyslasinvalmistusteknologiaan, laajentaen näin aiempaa yhteistyötä karkaisusta eristyslasin valmistukseen.

Strategisesti tärkeä tilaus koostuu yhdestä lasinkarkaisulinjasta, useammasta eristyslasinvalmistuslinjasta, hiontalinjasta sekä muista laitteista, osoittaen Glastonin vahvuuden monipuolisen tuotetarjoaman osalta. Kaupan kokonaisarvo on noin 9 miljoonaa euroa. Konelinjat valmistetaan Suomessa ja Saksassa ja toimitetaan vuoden 2022 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Nykyisen laajan ja teknologisesti edistyksellisen tuotetarjoamamme ansiosta pystyimme vastaamaan PRESS GLASSin tarpeisiin sekä lasin lämpökäsittelyn että eristyslasin valmistuksen osalta. Tuotevalikoima tuo lisäarvoa asiakkaalle, joka voi hyötyä konsolidoiduista teknologiaratkaisuista, toiminnan luotettavuuden lisääntymisestä ja korkeasta automaatiotasosta”, sanoo toimitusjohtaja Anders Dahlblom.

Myyntijohtaja (CSO) Sasu Koivumäki jatkaa: “Meille Glastonissa yhteistyö PRESS GLASSin kanssa on arvostettu korkealle ja on suuri kunnia olla osa yhtiön menestyksekästä matkaa. Laajentuminen eristyslasinvalmistuslaitteisiin on merkityksellistä ja avaa uusia myyntimahdollisuuksia”.

PRESS GLASS on järjestelmällisesti investoinut edistykselliseen teknologiaan ja Glastonin karkaisulinjoja on käytössä monissa heidän tehtaissaan. Konelinjat ovat tyypillisesti suurikokoisia ja varustettu uusimmalla teknologialla vastaten korkeimpiin laatuvaatimuksiin.

Tomasz John, PRESS GLASS UAB:n toimitusjohtaja kommentoi: “PRESS GLASSilla panostamme teknologisen etumatkan rakentamiseen lasinjalostusteollisuudessa.  Varmistaaksemme tuotteidemme korkeimman laadun teemme yhteistyötä arvostetuimpien toimijoiden kanssa, kuten Glastonin. Edistyksellisistä prosesseistamme on tulossa entistä automatisoidumpia, minkä avulla voimme jatkuvasti parantaa tehokkuuttamme ja asiakaspalveluamme.”

Kaupalliset tiedustelut:
Sasu Koivumäki, CSO, tel

Lehdistö- ja sijoittajatiedustelut:
Pia Posio, Viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 10 500 5076

Glaston lyhyesti
Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä kymmenessä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net.