Glastonille tilaus ajoneuvolasin esikäsittelylinjoista ja lämpökäsittelylinjasta johtavalta vapaa-ajan- ja matkailuajoneuvojen toimittajalta

Glaston Oyj Abp                                    Sisäpiiritieto             9.3.2022 klo 18.00

Glaston on sopinut viiden ajoneuvoteollisuuden esikäsittelylinjan sekä yhden lämpökäsittelylinjan kaupasta yhdysvaltalaisen Lippert Components Inc:n kanssa. Yhtiö on alan johtava valmistaja ja toimittaja vapaa-ajan ajoneuvojen (RV), merenkulun, moottoriurheilun ja joukkoliikenteen markkinoille. Arvoltaan noin 9 miljoonan euron tilaus on kirjattu Glastonin Q1/2022 tilauskertymään. Linjat toimitetaan vuoden 2022 neljännen neljänneksen aikana.

Lippert Components Inc. on investoinut jatkuvasti uusimpaan teknologiaan tuodakseen markkinoille innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja. Koska matkailuajoneuvojen kysyntä jatkaa kasvuaan, asiakas oli lisäkapasiteetin tarpeessa. Lisäksi asiakas halusi edistyneemmän ja automatisoidumman ratkaisun, joka lisäisi kapasiteettia, parantaisi laatua ja vähentäisi valmiin tuotteen käsittelyä lastaamisessa ja purkamisessa.  Uuden laitteiston ansiosta asiakas voi myös luopua manuaalisesta reunahionnasta, mikä parantaa reunahionnan ja karkaisun laatua.

"Lippert Components on erittäin arvostettu asiakas ja yhteistyökumppani, ja olemme iloisia siitä, että he päättivät jatkaa yhteistyötä Glastonin kanssa. Näin voimme tukea heidän kasvutavoitteitaan, ja haluamme olla todellinen kumppani ja ratkaisujen tarjoaja", kommentoi Glastonin toimitusjohtaja Anders Dahlblom.

Kun käsiteltävänä on yli 5 000 tuotevariaatiota, CHAMP Evo -leikkauslinja, jossa on joustava leikkausjärjestelmä, sopii täydellisesti Lippert Components Inc:lle. "Tämä järjestelmä antaa lähes saman leikkaustarkkuuden kuin muotillinen järjestelmä ilman, että jokaiselle tuotteelle on oltava oma muotti. Se myös lyhentää merkittävästi tuotekohtaista vaihtoaikaa minuuteista sekunteihin, mikä on valtava etu erityisesti suuren kysynnän vuoksi", Joe Butler sanoo.

Glastonin tarjonnan vahvuudesta kertoo myös se, että yritys pystyi vastaamaan asiakkaan tarpeeseen uudesta karkaisulinjasta, ja yli 20 vuotta vanha Tamglass-karkaisu-uuni korvataan jatkuvatoimisella CHF2000-karkaisulinjalla, jossa on Vortex Pro -konvektiojärjestelmä. CHF2000 perustuu Glastonin innovaatioihin konvektiolämmitysteknologiassa ja ohjausjärjestelmissä, joiden ansiosta asiakkaat voivat saavuttaa alan johtavan tuotantovarmuuden ja käyttöajan sekä lasin laadun, samalla vähentäen energian kokonaiskulutusta. Karkaisulinjan ainutlaatuinen Vortex Pro -konvektiojärjestelmä mahdollistaa Glastonin asiakkaille mahdollisuuden saavuttaa parhaat tulokset.

"Meillä on ilo jatkaa pitkäaikaista yhteistyötämme Glastonin kanssa. CHF2000- ja CHAMP Evo -linjat otetaan käyttöön tehtaallamme Bristolissa, Indianassa ensisijaisesti asuntoautojen ikkunatuotannossa", sanoo Tim Widner, lasivalmistuksen johtaja Lippert Components Inc:ssä.

Lippert Components toimii yli 70 toimipaikassa, jotka sijaitsevat eri puolilla Yhdysvaltoja, Kanadassa, Irlannissa, Hollannissa, Iso-Britanniassa ja Italiassa, ja työllistää yli 15 000 henkilöä.

Anders Dahlblom, toimitusjohtaja, puh. 010 500 500

Kaupalliset tiedustelut:
Joe Butler, myynti- ja palvelujohtaja, Amerikat, puh. +00 181 5618 8740

Lehdistötiedustelut:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. 010 500 5076

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä kymmenessä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net