Glastonille tilaus kahdesta eristyslasilinjasta Yhdysvalloista

Glaston Oyj Abp    Lehdistötiedote 23.4.2021 14:30 EEST

Glaston-konserni on saanut kaksi Glaston VARIO TPS® -eristyslasilinjatilausta Yhdysvalloista. Central Valley Glass & Screenin ja Sierra Glass Fabricationin tilaukset on kirjattu Glastonin Q1/2021 tilauskertymään. Linjat toimitetaan vuoden kolmannella neljänneksellä.

Eristyslasituotannon lisääntyneet automaation ja korkean laadun vaatimukset olivat asiakkaiden päätöksentekoon vaikuttavia tekijöitä Glaston-teknologiaa valittaessa. VARIO TPS® -eristyslasilinjat 2700x3500 mm:n lasikokoihin on varustettu linjaskannerilla, joka lukee ja määrittelee digitaalisesti lasien eri muodot, ja välittää tiedot suoraan Thermo Plastic Spacer (TPS®) -sovittimelle ja automatisoidulle tiivisterobotille. Tämä säästää aikaa ja varmistaa tarkemman lopputuloksen.

Lisääntyneen tuotantokapasiteetin ja tuotannon varmuuden lisäksi palveluiden paikallinen saatavuus ja varaosatuki olivat asiakkaille tärkeitä asioita.

Vuodesta 1997 lähtien Sacramentossa sijaitseva Central Valley Glass & Screen on ollut kalifornialaisten rakennusurakoitsijoiden tärkeä tukkumyyntiin soveltuvien ikkunalasien, lasitustuotteiden ja eristyslasiyksiköiden sekä lasiterassien ja -ovien suojaverkkojen ja -verhojen toimittaja.

”Valmistamme omat lasituotteemme, mukaan lukien eristyslasiyksiköt. Jotta voimme ylläpitää asemamme olla tunnettu nopeasta, luotettavasta läpimenoajasta ja parhaasta mahdollisesta palvelusta, myös toimittajille asettamamme vaatimukset ovat korkealla", kertoo Central Valley Glass & Screen -yhtiön toimitusjohtaja Scott Davis.

Vuonna 1976 perustetusta Sierra Glass Fabricationista on tullut yksi johtavista eristyslasin, karkaistun lasin ja jalostetun lasin tukkumyyjistä Reno Nevadassa, Mammoth-järvillä, Bishopissa ja Truckee/Tahoe Kaliforniassa.

”Systemaattinen työmme pitkäaikaisen menestyksen ja lasiliiketoiminnan jatkuvan kasvun eteen johtivat meidät etsimään kokenutta laite- ja palvelutoimittajaa tukemaan meitä näiden tavoitteiden saavuttamisessa. Glastonin teknologiaosaaminen ja asiantuntemus TPS®-järjestelmän keksijänä vakuutti meidät päätöksenteossa", kertoo Sierra Glass Fabricationin operatiivisesta toiminnasta vastaava johtaja Mike Fedyk.

"Olemme iloisia luottamuksesta, jonka nämä asiakkaat osoittavat meille ja korkealaatuiselle eristyslasiteknologiallemme. Central Valley Glass & Screenillä oli jo kokemusta FC-sarjan tasokarkaisuteknologiastamme, ja arvostamme suuresti heidän päätöstään laajentaa Glastonin eristyslasinvalmistusteknologiaan. Sierra Glass puolestaan on Glastonille uusi asiakas. Odotamme innolla yhteistyötä konelinjojen onnistuneessa asennuksessa ja tuotannon sujuvuuden varmistamisessa jatkossa”, sanoo Glastonin Amerikan myynti- ja palveluliiketoiminnan johtaja Kimmo Kuusela.

Kaupalliset yhteydenotot:
Michael Schmidt, Myyntijohtaja, Amerikka, puh. +1 651 343 5272

Media- ja sijoittajayhteydenotot:
Pia Posio, Viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 10 500 5076

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä kymmenessä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.