Glastonille tilaus kahdesta Jumbo Series -linjasta Kazakstaniin

Glaston Oyj Abp    Lehdistötiedote  9.4.2021 13:45 EEST

Glaston-konserni on allekirjoittanut StekloMir LLP:n kanssa yli 2 miljoonan euron arvoisen sopimuksen, joka kattaa Jumbo Series -tasokarkaisulinjan ja ProL -tasolaminointilinjan. Maaliskuun lopussa vastaanotettu tilaus on kirjattu Q1/2021 tilauskertymään. Linjat toimitetaan seuraavien kuuden kuukauden aikana.

Julkisivujen suuremmat lasipaneelit ovat kasvava trendi. Samalla turvallisuus ja energiatehokkuus ovat tärkeässä asemassa karkaistun ja laminoidun lasin kysynnän kasvussa. StekloMir LLP on yksi suurimmista yrityksistä Kazakstanin tasavallassa ja se tarjoaa lasin leikkaamiseen, jalostukseen, karkaisuun ja maalaamiseen liittyviä palveluita.

StekloMirillä on laaja laitteisto monenlaisten lasituotteiden tuotantoon, mukaan lukien nykyisin Glastonin, entisen Bystronic glassin, automaattiset tiivistysroboteilla varustetut linjat eristyslasiyksiköiden (IGU) valmistukseen. Nyt heidän oli lisättävä kapasiteettiaan isompien turvalasikokojen tuotantoon. Näillä kahdella uudella Glaston-lasinjalostuslinjalla asiakas voi käsitellä lasia 3300x6000 mm:n kokoon asti korkealla suorituskyvyllä.

StekloMir haki ratkaisulta monenlaisia etuja. Glaston Jumbo Series -tasokarkaisulinjan lämmönohjaus takaa korkealaatuisten lopputuotteiden energiatehokkaan tuotannon. ProL-tasolaminointilinja puolestaan hyödyntää Glastonin konvektiolämmitystekniikkaa, joka tarjoaa joustavuutta laminoitujen lasien valmistuksessa.

”Odotamme pitkää ja menestyksekästä yhteistyötä StekloMirin kanssa. Tämä sopimus vahvistaa myös Glastonin asemaa Kazakstanin markkinoilla. Näiden kahden merkittävän turvalasivalmistusprosessin yhdistäminen rakennettavaan tuotantonlinjaan osoittaa markkinoiden trendin, jossa lasin karkaisu ja laminointi liitetään läheisesti toisiinsa ”, kertoo Pekka Nieminen, EMEA-alueen myynti- ja huoltojohtaja.

”Laatu, tuotannon nopeus ja innovaatiot ovat tärkeimmät prioriteettimme. Olemme ylpeitä laajasta projektivalikoimasta, jossa olemme olleet suoraan mukana lasiratkaisuillamme. Glaston-teknologian ja vahvan huolto/ylläpitopalveluiden saatavuuden avulla voimme luottaa huippuluokan karkaisuominaisuuksiin ja keskittyä korkeatasoisten lasiratkaisujen kehittämiseen ja toimittamiseen asiakkaillemme ", sanoo StekloMirin toimitusjohtaja Vladimir Visotsky.

Kaupalliset yhteydenotot:
Pekka Nieminen, myynti- ja palvelujohtaja, EMEA, puh. +358 40 516 5320

Media- ja sijoittajayhteydenotot:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 10 500 500

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä kymmenessä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.