Glastonille tilaus kolmesta eristyslasin valmistuslinjasta Kiinan johtavalta lasinjalostajalta

Glaston Oyj Abp             Lehdistötiedote                 18.12.2020

Glaston on saanut tilauksen kolmesta eristyslasivalmistuslinjasta CSG Holding Ltd:ltä. Yhtiö on yksi Kiinan johtavista rakennuslasivalmistajista. Tilauksen kokonaisarvo on lähes 2,5 miljoonaa euroa ja se on kirjattu yhtiön Q4/2020 tilauskertymään. Toimitukseen sisältyy eristyslasin valmistukseen tarvittavia laitteita Glastonin Saksan ja Kiinan teknologiakeskuksista. Linjat toimitetaan ja asennetaan vuoden 2021 toisella vuosineljänneksellä.

Glastonin pitkäaikainen asiakas CSG Holding tunnetaan yhtenä johtavana lasinjalostajana Kiinassa. Yhtiö on laajentamassa toimintojaan uuteen tehtaaseen, joka keskittyy korkealuokkaisiin ja energiaa säästäviin arkkitehtuurilasituotteisiin. Tehtaan vuosittaiseen arvioituun tuotantokapasiteettiin - 2,5 milj. neliömetriä eristyslasia sekä 3,5 milj. neliömetriä pinnoitettua lasia - yhtiö on päättänyt hankkia eristyslasin valmistuslaitteet Glastonilta.

Tilaus sisältää eristyslasin valmistuslaitteita sekä Glastonin Kiinan että Saksan teknologiakeskuksista. Eristuslasin tuotantoon CSG on tilannut kaksi COMFORT-linjaa sekä yhden COMPACT-linjan sekä muita eristyslasin tuotantoon liittyviä laitteita.

Glaston COMFORT ja COMPACT -linjat soveltuvat täydellisesti asiakkaille, jotka ovat aloittamassa automaattista eristyslasituotantoa. Molemmat linjat tarjoavat korkealuokkaisen eristyslasiyksikön tuotannon erittäin hyvällä kustannus/suorituskykyasteella. Lisäksi COMFORT IG -linja sisältää automaattisen lämpölasiyksikön kaasuntäytön. Tilaus sisältää myös kolme SPEED’SEALER automaattista tiivistysainerobottia, ja automaattinen tiivistysrobotti sisältää dynaamisen sekoitusjärjestelmän. SPEED’SEALER on saavuttanut suuren suosion markkinoilla, ja on tällä hetkellä yksi parhaiten myydyistä Glastonin eristyslasituotteista.

“Monipuolinen tuotevailkoima, teknologia ja laatu ovat pitkäaikaisen asiakasuhteemme kulmakiviä CSG Holdingin kanssa. Olemme vuosien mittaan toimittaneet useita karkaisu- ja eristyslasin valmistuslinjoja asiakkaan tehtaille ja olemme luonnollisesti hyvin tyytyväsiä ollessamme mukana tässä menestystarinassa”, sanoo Glastonin vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki.

Kaupalliset tiedustelut:
Vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki, puh. + 358 40 558 7530

Lehdistö- ja sijoittajatiedustelut:
Agneta Selroos, viestintäpäällikkö, puh. + 358 500 500

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös kehittyviä teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Huhtikuusta 2019 alkaen Bystronic glass on kuulunut Glaston-konserniin. Yhdessä olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä 11 maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.