Glastonille tilaus ScreenMax-taivutusuunista Finn Lamexilta

Glaston Oyj Abp                                        Lehdistötiedote              23.11.2023 klo 14.00

Glaston on saanut tilauksen linja-autojen tuulilaseihin erikoistuneelta Original Equipment Manufacturer (OEM) -yhtiöltä Finn Lamex Safety Glassilta. Glaston ScreenMax -taivutusuunin tilaus on kirjattu Glastonin Q4/2023 tilauskantaan ja laite toimitetaan Q3/2024.

Finn Lamex on suomalainen, maailmanlaajuisesti toimiva yritys, joka valmistaa huippulaadukkaita laminoituja tuulilaseja joukko- ja tilausliikenteen ajoneuvoihin sekä maastossa ja maataloudessa käytettäviin raskaisiin työkoneisiin. Yritys on erikoistunut bussien ja linja-autojen tuulilaseihin. Esimerkiksi Lontoon punaisissa kaksikerroksisissa linja-autoissa voi nähdä yhtiön tuulilaseja.

Ajoneuvoteollisuudessa isojen ja haastavan muotoisten erikoislasien kysyntä on kasvanut. Vastatakseen kasvaneeseen tuotantokapasiteetin tarpeisiin ja lisätäkseen uusinta lasin taivutusteknologiaa Finn Lamex päätti laajentaa olemassaolevaa ScreenMax-kalustoa uudella taivutusuunilla.

Glaston ScreenMax taivutusuunin modulaarinen rakenne mahdollistaa asiakkaille joustavan tuotantokapasiteetin lisäämisen. Tarkan lasin muodonhallinnan lisäksi Finn Lamex pystyy ScreenMaxilla automatisoimaan taivutusprosessiaan myös monimuotoisemmassa tuotannossa.

”Tavoitteenamme on täyttää asiakkaidemme vaativimmatkin vaatimukset. Olemme tunnettuja taidostamme työstää vaativaa lasia ja haastavia muotoja. Kiinnitämme huomiota yksityiskohtiin, jotka mahdollistavat korkealaatuiset ja onnistuneet toimitukset. Uusimman teknologian hyödyntäminen on avainasemassa, kun suunnittelemme tuotantokykyämme kasvua varten”, sanoo Tero Toivanen, Finn Lamex Safety Glassin toimitusjohtaja.

”Olemme ylpeitä saadessamme työskennellä alansa johtavien yritysten kanssa, sekä pitkäaikaisista asiakassuhteista. Finn Lamexin kokemus lasinjalostuksessa sekä heidän tapansa hyödyntää lasinjalostusteknologiaa ovat vertailukohta muille maailmanlaajuisesti. Heidän luottamuksensa Glastonin teknologiaan on meille tärkeää”, sanoo José Yepes, Glastonin Mobility, Display & Solar liiketoiminta-alueen johtaja.

Tuomo Nuottimäki, VP Mobility and Appliances, puh. +358 40 517 8287
Pyry Ollonqvist, myyntijohtaja, EMEA, puh. +358 44 577 7169

Mediatiedustelut:
Pia Posio, Viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh +358 10 500 5076

Glaston lyhyesti
Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, liikenne-, näyttö- ja aurinkoenergiateollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Glaston on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Glastonilla on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Lisätietoja FinnLamex Safety Glass Oy:stä: finnlamex.fi/