Glastonin Emerging Technologies -yksikkö myy lasin taivutuskarkaisulinjan Yhdysvaltoihin

Glaston Oyj Abp                                            Lehdistötiedote                                                 11.12.2019 klo 9.00

Glastonin Emerging Technologies -yksikkö on saanut tilauksen vaativien, ei-sylinterimäisten lasien taivutuskarkaisulinjasta kuljetus- ja lentoteollisuudessa toimivalta yhdysvaltalaiselta asiakkaalta. Tilaus on kirjattu Glastonin Q4/2019 tilauskertymään ja linja toimitetaan vuoden 2020 viimeisellä vuosineljänneksellä.

Tämän kehitysprojektin on mahdollistanut Emerging Technologies -yksikön kyky vastata asiakkaan vaatimuksiin korkeasta lopputuotteen laadusta sekä tuotantotehokkuudesta. Projekti alkoi kehitys- ja suunnitteluprojektina, joka saatiin päätökseen kolmannella vuosineljänneksellä,  ja päätyi tilaukseen taivutuskarkaisulinjasta vaativien, ei-sylinterimäisten lasien tuotantoon. Tilauksen arvo on noin 1,8 miljoonaa euroa.

Tuotantolinja on suunniteltu taivuttamaan ja karkaisemaan ei-sylinterimäistä lasia, jota tullaan käyttämään erityisesti kuljetus- ja lentoteollisuudessa. Ei-sylinterimäisten lasien taivutuskarkaisulinja ei kuulu tällä hetkellä Glastonin vakiotuotevalikoimaan, mutta projektissa käytetty teknologia perustuu Glastonin ydinosaamiseen lasin lämpökäsittelyssä.

“Tämä on hieno esimerkki siitä, kuinka Emerging Technologies -yksikkö erittäin joustavasti tukee asiakkaitaan monenlaisissa, usein myös monimutkaisissa tarpeissa. Jaamme korkean teknologian tietotaitomme sekä erityisosaamisemme asiakkaiden hyödyksi tarjoamalla ratkaisuja kehitys- ja suunnittelupalveluista aina kokonaisten linjaratkaisujen toimittamiseen”, sanoo Miika Äppelqvist,  Emerging Techologies -yksikön johtaja.

Vuonna 2017 perustettu Glastonin Emerging Technologies -yksikkö kartoittaa jatkuvasti uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Yksikkö tarjoaa kehitys-, suunnittelu- sekä konsultointipalveluja kehittyvien lasiteknologioiden saralla.

Kaupalliset tiedustelut:
Miika Äppelqvist, Emerging Technologies -yksikön johtaja, puh. +358 50 527 9268

Lehdistö- ja sijoittajatiedustelut:
Joséphine Mickwitz, sijoittajasuhde-, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. + 358 500 5070

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja laiteteollisuuteen. Yhtiö tukee myös kehittyviä teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Huhtikuusta 2019 alkaen Bystronic glass on kuulunut Glaston-konserniin. Yhdessä olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä 12 maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.