Glastonin päivitetty strategia ja taloudelliset tavoitteet

Glaston Oyj Abp Pörssitiedote 9.9.2013 klo 13.00

Glastonin päivitetty strategia ja taloudelliset tavoitteet

Glaston on päivittänyt strategiset linjauksensa ja taloudelliset tavoitteensa vuosille 2013-2016. Glastonin tavoitteena on turvata kannattava kasvu innovaatio- ja teknologiajohtajuuden kautta valituissa tuoteryhmissä sekä samalla varmistaa toimialan paras asiakashyöty- ja kokemus.

Turvalasimarkkinoiden, joilla Glaston pääasiassa toimii, arvioidaan kasvavan vuoteen 2017 asti vajaat 7 prosenttia vuodessa. Tämän lisäksi yhtiö hakee kasvua erityisesti työkaluissa (esikäsittelykoneisiin liittyvät kulutustarvikkeet) ja koko elinkaaren kattavissa huoltopalveluissa.

Loppuvuodesta 2012 ja vuoden 2013 ensimmäisen neljänneksen aikana Glaston toteutti sarjan toimenpiteitä, jotka paransivat yhtiön taloudellista asemaa. Toteutettujen toimenpiteiden ansiosta Glastonin taloudellinen perusta on vakaa ja yhtiö voi keskittyä liiketoimintansa kehittämiseen. Yhtiön strategiaan pohjautuvat taloudelliset tavoitteet ulottuvat vuoteen 2016.

Glastonin taloudelliset tavoitteet kaudelle ovat:
- Liikevaihdon keskimääräinen kasvu vuodessa yli 8 prosenttia (CAGR)

- Liikevoittomarginaali (EBIT) yli 6 prosenttia
- Sijoitetun pääoman tuotto (ROCE) yli 10 prosenttia

Lisätietoja: toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh. 010 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle.Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net