Glastonin vaihtovelkakirjalainan vaihtositoumukset hyväksytty

Glaston Oyj Abp    Pörssitiedote   28.3.2011 klo 15.00

Glastonin vaihtovelkakirjalainan vaihtositoumukset hyväksytty

Glaston julkaisi 25.2.2011 pörssitiedotteen, jossa kerrottiin yhtiön uudesta rahoituspaketista. Osana järjestelyä Glastonin vaihtovelkakirjalainan haltijoille tarjottiin mahdollisuutta vaihtaa lainan arvo-osuudet yhtiön osakkeiksi.

Glastonin hallitus on tänään hyväksynyt vaihtositoumukset yhteensä 6,0 miljoonasta eurosta, jota vastaan haltijat tulevat vaihdossa saamaan 4 615 367 Glastonin osaketta. Osakkeiden vaihto tapahtuu vaihtovelkakirjalainan ehtojen mukaisesti vaihtohintaan 1,30 euroa osakkeelta. Vaihtohinnan ja osakkeen pörssikurssin välisen hinnaneron kompensoimiseksi yhtiö on sitoutunut korvaamaan vaihdon tekeville sijoittajille 21 senttiä osakkeelta ylimääräisenä vastikkeena.

Glastonin hallitus on ehdottanut, että 5.4.2011 pidettävä yhtiökokous valtuuttaisi yhtiön hallituksen päättämään uusien osakkeiden liikkeeseenlaskusta. Osana ehdotusta hallitus hakee valtuutusta maksuttomaan osakeantiin, jota voidaan käyttää edellä mainitun vaihtovelkakirjalainan konversioon liittyvän ylimääräisen vastikkeen maksuun.

Uudet osakkeet merkitään kaupparekisteriin arviolta 4.4.2011. Kaupparekisterimerkinnän jälkeen Glastonilla on yhteensä 102 496 135 kappaletta osakkeita. Liikkeeseen lasketut uudet osakkeet ovat samanlajisia yhtiön muiden osakkeiden kanssa. Uudet osakkeet otetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi Helsingin pörssissä arviolta 5.4.2011 alkaen.

Lisätietoja antavat:
toimitusjohtaja Arto Metsänen, puh 010 500 6100
talousjohtaja Tapio Engström, puh. 010 500 6419

Arto Metsänen

Glaston Oyj Abp on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö ja lasinjalostamisteknologian edelläkävijä. Sen tuotevalikoima ja palveluverkosto ovat alan laajimmat. Glastonin tunnetut brändit ovat Bavelloni esikäsittelykoneissa ja -työkaluissa, Tamglass ja Uniglass turvalasikoneissa sekä Albat+Wirsam Software lasialan ohjelmistoissa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net