Glastonin vastuullisuustyölle pronssitason EcoVadis-tunnustus

Glaston Oyj Abp                   Lehdistötiedote                             9.10.2024 klo 13.00

Yritysten vastuullisuutta kansainvälisesti arvioiva EcoVadis on myöntänyt Glastonille EcoVadis Bronze -mitalin.

Glastonin arviointi valmistui elokuussa 2024. Edelliseen vuonna 2023 toteutettuun pronssitason arviointiin verrattuna Glastonin pistemäärä parani kymmenellä pisteellä ja oli 65/100. Tällä kertaa Glastonin tulos jäi yhden pisteen hopeatasosta EcoVadiksen arviointiasteikkojen ja kriteerien kiristyttyä.

EcoVadis arvioi yritysten vastuullisuutta ympäristöasioiden, ihmis- ja työoikeuksien, eettisten toimintatapojen ja vastuullisen hankinnan näkökulmasta. Vuoden 2024 arvioinnissa Glastonin tulokset paranivat kaikilla osa-alueilla ja yhtiö sijoittui arvioiduista yrityksistä parhaiten menestyneen 17 prosentin ryhmään maailmanlaajuisesti. Arvioinnin perusteella Glastonin vahvuusalueita ovat etenkin eettiset toimintatavat ja ympäristöön liittyvät aiheet.

”Kestävä liiketoiminta on strategiamme ytimessä ja pronssimitali kannustaa meitä jatkamaan kunnianhimoista kestävyystyötämme. Arviointi antaa hyvän kokonaisuuskuvan ja tulosten perusteella tiedämme mitkä asiat ovat kunnossa ja pystymme myös tunnistamaan kehityskohteita”, sanoo Glastonin kestävän liiketoiminnan johtaja Marko Mökkönen.

EcoVadis on arvioinut noin 130 000 yritystä yli 220 toimialalta ja 180 maasta. EcoVadiksen arviointimenetelmä perustuu yritysvastuuraportoinnin kansainvälisesti hyväksyttyihin periaatteisiin, kuten YK:n Global Compact -aloitteeseen, Global Reporting Initiative (GRI) -ohjeistoon ja ISO 26000 -standardiin.

Päivi Lindqvist, talousjohtaja ja Kestävä liiketoiminta -strategisen kulmakivihankkeen sponsori, puh. 010 500 500
Marko Mökkönen, Kestävän liiketoiminnan johtaja, puh. 010 500 500

Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja IR-johtaja

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, liikenne-, näyttö- ja aurinkoenergiateollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Glaston on sitoutunut tarjoamaan asiakkailleen sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Glastonilla on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.