Glastonin vuosikatsaus vuodelta 2022 julkaistu

Glaston Oyj Abp            Pörssitiedote           13.3.2023 klo 14.00

Glaston Oyj Abp:n vuoden 2022 vuosikatsaus on tänään julkaistu suomeksi ja englanniksi yhtiön internet-sivuilla osoitteessa www.glaston.net.

Vuosikatsaus sisältää Glastonin hallituksen toimintakertomuksen 2022, vuoden 2022 tilinpäätöksen, vuoden 2022 palkitsemisraportin, selvityksen hallinto- ja ohjausjärjestelmästä 2022 (Corporate Governance Statement) sekä vastuullisuusraportin.

Glaston julkaisee tilinpäätöksen European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisena xHTML-tiedostona (Extensible Hypertext Markup Language). Konsernitilinpäätöksen päälaskelmat ja liitetiedot ovat merkitty XBRL-merkeillä. Tilintarkastusyhteisö KPMG Oy Ab on suorittanut kohtuullisen varmuuden antavan toimeksiannon koskien Glastonin laatimaa ESEF-tilinpäätöstä ja antanut riippumattoman tilintarkastajan raportin. Varmennustoimeksianto on suoritettu kansainvälisen ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti.

Selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportti ovat saatavilla osoitteessa glaston.net/fi/hallinnointi, ja vuosikatsaus on saatavilla osoitteessa glaston.net/fi/raportit-ja-esitykset/.

Vuosikatsaus, zip-tiedosto, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportti ovat tämän tiedotteen liitteinä.

Pia Posio
Viestintä-, markkinointi- ja IR-johtaja
Puh. +358 10 500 500

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja näyttöteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset mediat, www.glaston.net