Glastonin YT-neuvottelut päättyneet

Glaston Oyj Abp            Muut pörssin sääntöjen nojalla julkistettavat tiedot    15.12.2020 klo 12.30

Glaston Oyj Abp:n yhteistoimintaneuvottelut (YT) Suomen yhtiöiden mahdollisista lomautuksista ja irtisanomisista on saatu päätökseen tänään. Neuvottelujen tuloksena yhtiö irtisanoo enintään kuusi (6) työsuhdetta. Henkilövaikutus on arvioitua pienempi, sillä neuvottelujen alkaessa vähennystarpeeksi arvioitiin 20 työsuhteen irtisanominen. Lisäksi neuvotteluissa on todettu lomautustarve ajalle tammi−kesäkuu 2021.

Lomautusten toteuttaminen suunnitellaan toimintokohtaisesti työkuorma huomioiden ensimmäiselle vuosineljännekselle. Tämän jälkeen lomautustarvetta tarkastellaan kuukausittain.

Glastonin Sveitsissä sijaitsevassa Automotive-liiketoiminnassa jatketaan toistaiseksi syksyllä 2019 käyttöön otettua lyhennettyä työaikaa, ja toimenpiteitä muissa yksiköissä toteutetaan kysyntätilanteen mukaisesti.

Yllä mainitut toimenpiteet tuovat arviolta noin 1,2 miljoonan euron kustannussäästöt, joista pysyviä säästöjä on noin 0,9 miljoonaa euroa. Sopeuttamistoimenpiteiden taustalla on Heat Treatment ja Automotive & ET -segmenttien heikko kysyntätilanne vuoden 2020 kuluessa.

Lisätietoja antaa:

Vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki, p. + 358 40 558 7530
Talousjohtaja Päivi Lindqvist, p. + 358 40 708 5351

Glaston lyhyesti

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka tarjoaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja rakennus-, ajoneuvo-, aurinkoenergia- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden tarpeisiin. Lisäksi yhtiö tukee uusien, lasiin älyä integroivien teknologioiden kehittämistä.

Huhtikuusta 2019 lähtien Bystronic glass on osa Glastonia. Yhdessä olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta tietotaitoa että viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla, tarkoituksenamme rakentaa parempaa huomista turvallisemmilla, älykkäämmillä ja energiatehokkaammilla ratkaisuilla. Toimimme globaalisti tuotannon, palveluiden ja myynnin saralla yhdessätoista maassa. Glastonin osake (GLA1V) on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset tiedotusvälineet, www.glaston.net