LEHDISTÖTIEDOTE: Glaston sai merkittävät lisätilaukset Kolumbiasta

GLASTON OYJ ABP             Lehdistötiedote 31.5.2013 klo 9.30

Glaston sai merkittävät lisätilaukset Kolumbiasta

Glaston on solminut noin 4,8 miljoonan euron arvoiset kaupat kolumbialaisenTecnoglassin kanssa neljästä Glaston FC500™ -tasokarkaisukoneesta. Nyt saadut tilaukset ovat jatkoa vuosina 2011 ja 2012 tehdyille FC500™ -konekaupoille. Uudet koneet valmistetaan Glastonin Tampereen tehtaalla ja toimitetaan asiakkaalle vuoden 2013 aikana. Tilaukset jakaantuvat vuoden ensimmäisen ja toisen neljänneksen tilauskantaan.

Kolumbiassa, Barranquillassa sijaitseva Tecnolass on perustettu vuonna 1994. Yhtiö on muutamassa vuodessa kasvanut merkittäväksi toimijaksi lasinjalostusmarkkinoilla. Tecnoglassin tuotantokokonaisuus on laajentunut 1,2 miljoonaan neliömetriin, sisältäen lasinjalostustoiminnan, lopputyöstötoiminnot sekä alumiini- ja lasitustoiminnot. Tecnoglassilla on vientiä useaan Keski- ja Etelä-Amerikan maahan. Näiden lisäksi yhtiön vienti Yhdysvaltoihin on ollut vahvassa kasvussa.

Tecnoglass hankki ensimmäisen Glaston FC500™ -lasinjalostuskoneensa vuonna 2011 ja osti seuraavan jo vuonna 2012. Koneen edistyksellinen teknologia sekä lopputuotteen huippulaatu johtivat siihen, että yhtiö päätti vaihtaa koko konekantansa FC500™ -koneisiin. Yhtiöllä on nyt modernein lasinkarkaisukonekanta koko maailmassa.

Glaston FC500™ -tasokarkaisukoneella voidaan joustavasti valmistaa energiatehokkaita, korkealaatuisia Low-E laseja muun muassa rakennusteollisuuden tarpeisiin. FC500™ -koneen energiatehokkuus, lopputuotteen korkea laatu ja kapasiteetti perustuvat Glastonin kehittämään ja patentoimaan kiertoilmakonvektioteknologiaan. Uudella teknologialla Low-E lasin tuotantokapasiteettia kyetään lisäämään 40 % ja energian kulutusta vähentämään tuotannossa 30 % verrattuna perinteisiin tasokarkaisukoneisiin markkinoilla.

Juha Liettyä, Heat Treatment -tuotelinjan johtaja

puh. 010 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap –listalla.