LEHDISTÖTIEDOTE: Glaston toimittaa kaksi FC500™-karkaisulinjaa European Glass Groupille

Glaston Oyj Abp      Lehdistötiedote                      3.12.2014 klo 15.30

Glaston toimittaa kaksi FC500-karkaisulinjaa European Glass Groupille

Glaston Oyj Abp on tehnyt kaupan kahdesta erikoismallisesta Glaston FC500™ -linjasta European Glass Groupin kanssa.  Toinen koneista, kooltaan 3300 x 8400 mm, on suurin tähän asti myydyistä FC500™ -linjoista. Tilaus kirjataan Glastonin vuoden 2014 neljännen kvartaalin tilauskantaan. Koneet toimitetaan asiakkaalle vuoden 2015 toisen ja kolmannen vuosineljänneksen aikana.

Glaston FC500™ -karkaisulinja lanseerattiin vuonna 2011 ja se on saavuttanut vankan aseman markkinoilla.

“Glaston FC500™ -karkaisulinjasta on lyhyessä ajassa tullut ykkösvaihtoehto niille asiakkaille, jotka ovat kiinnostuneita uusista aluevaltauksista sekä arvostavat ensiluokkaista optista laatua. Lokakuussa pidettyjen Glasstec-messujen jälkeen olemme myyneet jo yli kymmenen FC500™-linjaa. Määrä osoittaa, että tämä kone vastaa erinomaisesti asiakkaidemme tarpeisiin”, sanoo Glaston Oyj Abp:n toimitusjohtaja  Arto Metsänen.

European Glass Groupilla on maailman suurin FC500™-karkaisukone ja yhtiö on erikoistunut vaativien eristyslasielementtien tuotantoon. European Glass on alan johtava laajojen arkkitehtuurilasiprojektien toimittaja. Yhtiön päämarkkinat ovat Iso-Britanniassa, Euroopassa ja Lähi-idässä.

”European Glass on aina ollut tiennäyttäjä Iso-Britannian lasiteollisuudessa. Tulemme jatkamaan investointeja huipputeknologiaan pysyäksemme lasinvalmistuksen kärjessä. Nämä viimeisimmät panostukset konsernitoimintoihimme sekä uuden Manchesterin lähellä sijaitsevan Cheadlen tehtaan investoinnit vahvistavat asemaamme Iso-Britannian lasialan kärjessä”, toteaa Mick Johal, Eurepean Glass Groupin omistaja.

Pekka Hytti, myyntijohtaja, EMEA
Puh.  +358 10 500 500

Viestintä- ja markkinointijohtaja

Glaston on kansainvälinen lasiteknologiayhtiö, joka kehittää tuotteita arkkitehtuuri-, aurinkoenergia-, kaluste- ja laite- sekä ajoneuvoteollisuudelle. Tuotevalikoimamme vaihtelee esikäsittely- ja turvalasikoneista huoltopalveluihin. Tuemme asiakkaidemme menestystä tuottamalla palveluita kaikkiin lasinjalostusketjun tarpeisiin koko tuotteen elinkaaren ajan. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small Cap -listalla.