Lehdistötiedote: Maailman suurin lasialan konferenssi keskittyy lasiarkkitehtuuriin sekä rakennusten ympäristövaikutuksiin

Glaston Oyj Abp                           Lehdistötiedote 30.4.2013                              Julkaisuvapaa

Glass Performance Days Tampereella 13.–15. kesäkuuta

Lasi on avainasemassa nykyaikaisissa julkisivuissa ja rakenneratkaisuissa. Lasin käyttö on laajentunut pelkistä ikkunaratkaisuista aivan uudelle tasolle. Lasi on parhaimmillaan rakennusmateriaali, joka tarjoaa huipputeknisiä ratkaisuja rakennuksiin. Lasi luo lisäarvoa rakennuksen kokonaisilmeelle, toimivuudelle ja ympäristövaikutuksille. Tampereella 13.–15. kesäkuuta järjestettävä Glass Performance Days –konferenssi kokoaa yhteen maailman johtavat lasialan osaajat.

Glass Performance Days (GPD) on maailman johtavimpia lasialan konferensseja, joka kokoaa yhteen lasinjalostusketjun kaikki eri sidosryhmät. Tapahtumaan osallistuu tällä kertaa noin 500 alan päättäjää, asiantuntijaa ja arkkitehtia ympäri maailman.

GPD:llä on suuri merkitys koko lasinjalostusalan kehityksen kannalta. Konferenssin aikana kuullaan noin 180 lasialan asiantuntijoiden pitämää esitelmää ja konferenssin workshop-osiossa pidetään noin 20 työpajaa. Lisäksi osallistujat voivat tutustua alan innovaatioihin Glass Expo -tuotenäyttelyssä.

GPD järjestetään Tampereella joka toinen vuosi, nyt jo neljättätoista kertaa. Konferenssi houkuttelee paikalle alan nimekkäimpiä asiantuntijoita. Tällä kertaa konferenssin w
orkshop-osuudessa esitellään muun muassa Louis Vuitton –säätiön “Lasipurjeet” -rakennushanke Pariisin Jardin d’Acclimatationssa sekä Freedom Tower – WTC Tower One –projekti New Yorkissa.

Lasipurjeet-rakennuksen tunnusmerkkeinä ovat 12 lasipurjetta, yhteensä 13 500 neliömetrin laajuinen taivutettu lasipinta sekä sen 3 527 erilaista lasipaneelia. WTC Tower One –työpajassa tutustutaan arkkitehdin kehittämiin julkisivuratkaisuihin, WTC- rakennuksen historiaan ja sen uudelleenrakentamiseen.

Tapahtuman järjestelyistä vastaa Glaston Oyj Abp ja sen tukijoina toimii useita kansainvälisiä lasialan yrityksiä. Lisätietoa ohjelmasta tapahtuman omilta verkkosivuilta: www.gpd.fi

Agneta Selroos, Viestintä- ja markkinointijohtaja, Glaston Oyj Abp , puh. +358 40 7453737
Jorma Vitkala, Chairman of the organi
zing committee, puh. +358 10 500 6216