Sisäpiiritieto: Glaston solmi yli 8 miljoonan euron kaupan useista autoteollisuuden esikäsittelylinjoista

GLASTON OYJ ABP                         SISÄPIIRITIETO                  3.3.2023 klo 9.45

Glaston on saanut merkittävän tilauksen maailmanlaajuiselta autoteollisuuden lasinjalostajalta. Tilauksen arvo on yli 8 miljoonaa euroa. Tilaus kirjataan Glastonin vuoden 2023 ensimmäisen neljänneksen tilauskertymään. Ensimmäiset linjat toimitetaan vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla ja viimeinen toimitus tapahtuu vuoden 2024 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Strategisesti tärkeä kauppa sisältää useita CHAMP EVO -ajoneuvolasin esikäsittelylinjoja tehokkaaseen ja tarkkaan ajoneuvolasien leikkaamiseen, reunan irroitukseen, hiontaan sekä poraamiseen. Linjat valmistetaan Sveitsissä vuosina 2023 ja 2024.

”Meillä on ilo työskennellä asiakkaan kanssa, jolla on pitkäaikainen kokemus Glaston-teknologiasta ja joka luottaa kykyymme tarjota heille tuotteen elinkaaren kattavaa tukea. Korkean asteen prosessiautomaatio yhdistettynä hionnan korkeaan laatuun ja tehoon sai asiakkaan valitsemaan Glaston-teknologian”, Glastonin toimitusjohtaja Anders Dahlblom kertoo.

Anders Dahlblom, toimitusjohtaja, puh. +358 10 500 500
Päivi Lindqvist, talousjohtaja, puh. +358 10 500 500

Kaupalliset tiedustelut:
José Yepes, johtaja, strategiset asiakkuudet ja innovaatio, ajoneuvo- ja näyttölasiteknologiat, puh. +41 62 958 76 69

Lehdistö- ja sijoittajatiedustelut:
Pia Posio, viestintä-, markkinointi- ja sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 500 5076

Glaston lyhyesti
Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka toimittaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja arkkitehtuuri-, auto-, aurinkoenergia- ja näyttöteollisuuteen. Yhtiö tukee myös uusia teknologioita, joilla integroidaan älyominaisuuksia lasiin.

Olemme sitoutuneet tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta osaamista että uusinta teknologiaa lasinjalostuksen alalla tarkoituksena rakentaa parempaa tulevaisuutta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla. Meillä on tuotantoa, palveluita ja myyntipisteitä yhdeksässä maassa. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Jakelu: Nasdaq Helsinki Oy, Keskeiset mediat, www.glaston.net