• Glaston Oyj/

Uusi brändi viestii yhteisestä vahvuudesta - Glaston seeing it through:n uusi aikakausi on alkanut

GLASTON OYJ ABP      LEHDISTÖTIEDOTE   9.11.2020

Glaston lanseeraa uuden brändinsä, joka viestii uuden Glastonin vahvuudesta. Glaston on nyt entistä sitoutuneempi teknologia-alan innovatiivinen johtaja, jonka asiakkaat voivat toteuttaa korkeimmat lasiin liittyvät tavoitteensa. Tämä tarkoittaa, että Glaston pitää lupauksensa paremman huomisen rakentamisesta turvallisempien, älykkäämpien ja energiatehokkaampien lasiratkaisujen avulla.

Glastonin uusi brändi kuvastaa paremmin yhtiön nykyistä, Bystronic glass- yrityskaupan jälkeistä laajempaa ja monipuolisempaa tuotetarjoamaa. Glaston osti Bystronic glassin vuonna 2019.

”Olemme vahvempia yhdessä”, toteaa Glastonin vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki kommentoidessaan yhteistä huipputason tuoteportfoliota. ”Uudessa Glastonissa on kaksi keskeistä tukipilaria. Ensimmäinen on tekninen asiantuntijuutemme. Olemme erittäin innovatiivisia ja lisäksi vahvoja IoT:ssä ja dataan perustuvassa optimoinnissa. Tämä antaa meille mahdollisuuden edelläkävijyyteen, sillä voimme tarjota teknisesti edistyneimpiä kone- ja palveluratkaisuja. Toinen tukipilarimme on vahva kykymme tuottaa arvoa ja siten menestystä asiakkaillemme.”

Lasinjalostajien keskuudessa Glaston on vuosikymmenten aikana saavuttanut vahvan maineen tahona, joka ymmärtää lasinjalostajien haasteet jatkuvasti muuttuvilla markkinoilla. Automaation, optimoinnin ja digitalisaation uudistukset tehdään aina asiakaslähtöisesti, ja ne toteutetaan parantamaan tuottavuutta ja lisäämään tehokkuutta.

Nämä tukipilarit erottavat Glastonin markkinoilla, ja niiden avulla Glaston pystyy tarjoamaan lisäarvoa lasinjalostajille, ja niitä hyödyntämällä lasinjalostajat vuorostaan pystyvät erottautumaan omilla markkinoillaan.

”Seeing it through” on lupaus luottamuksesta

Seeing it through:n uusi aikakausi laajentaa Glastonin aiempaa brändilupausta. Tällä hetkellä brändilupaus sisältää jatkuvan kehityksen, uudistumisen ja sitoutumisen tukemaan asiakkaan menestymistä. Seeing it through:n myötä Glastonilla on lisäksi paremmat mahdollisuudet luoda pitkäaikaisia kumppanuuksia ja vankkaa luottamusta asiakkaiden keskuudessa.

Luottamus Glastoniin perustuu yhtiön intohimoon lasia kohtaan, vuosikymmenten kokemukseen ja eri puolilla maailmaa oleviin referenssikohteisiin. ”Seeing it through” ohjaa vahvasti Glastonin toimintaa ja mahdollistaa lasin tulevaisuuteen liittyvien lupausten ja visioiden toteuttamisen.

Jatkuvaa innovointia

Glastonilla on pitkä historia ja vahva teknologisten innovaatioiden perintö. Yhtiön tavoitteena on nopeuttaa uusien ja merkittävien innovaatioiden kehittämistä lasinjalostusteknologian alalla yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa ja laajentamalla osaamista vahvojen kumppanuuksien avulla.

Teknologiajohtajana Glaston on muokkaamassa aktiivisesti lasinjalostusteollisuutta ja ensimmäisten joukossa määrittämässä sen tulevaisuutta etenkin tukemalla energiatehokkuutta ja torjumalla ilmastonmuutosta.

”Näemme lasin keinona luoda älykkäämpi, tehokkaampi ja kestävämpi muutos maailmassa. Uusi brändi ja tarina kiteyttävät juuri sen, miten Glaston voi tukea asiakkaitaan tämän saavuttamisessa”, Sasu Koivumäki sanoo.

vt. toimitusjohtaja Sasu Koivumäki, puh. +49 7234 6010

Agneta Selroos, viestintäpäällikkö
, puh. +358 10 500 6105

Glaston on lasinjalostusteollisuuden innovatiivinen teknologiajohtaja, joka tarjoaa laitteita, palveluita ja ratkaisuja rakennus-, ajoneuvo-, aurinkoenergia- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden tarpeisiin. Lisäksi yhtiö tukee uusien, lasiin älyä integroivien teknologioiden kehittämistä.

Huhtikuusta 2019 lähtien Bystronic glass on osa Glastonia. Yhdessä olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme sekä parasta tietotaitoa että viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla, tarkoituksenamme rakentaa parempaa huomista turvallisemmilla, älykkäämmillä ja energiatehokkaammilla ratkaisuilla. Toimimme globaalisti tuotannon, palveluiden ja myynnin saralla yhdessätoista maassa. Glastonin osake (GLA1V) on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.