GoodMood tuo webcastingin Fujitsun Patja-palveluun

GoodMood tuo webcastingin Fujitsun Patja-palveluun Fujitsu Services Oy ryhtyy myymään GoodMood WIP -verkkoviestintäsovellusta osana Patja-palveluaan. Patja on Fujitsun tarjoama perustietotekniikan ulkoistusmalli, jossa Fujitsu ottaa kokonaisvastuun asiakkaan perustietotekniikan ja it- infrastruktuurin prosesseista. Fujitsun vastuulle siirtyvät Patja- asiakkaan perustietotekniikan toimivuus, tietoturva, prosessit ja tekniikan ajanmukaisuus. Webcasting eli verkkolähetys on liikkuvan kuvan ja äänen välittämistä tietoverkoissa. Fujitsun Patja-palvelun osana GoodMood WIP tulee asiakkaalle palveluna eli käyttövalmiina. Kaikki tarvittavat keskitetyt palvelinlaitteistot ja ohjelmistot sisältyvät palveluun. "Verkkoviestintäsovellus täydentää Patja-palveluamme alueelle, jossa emme ole aiemmin toimineet. Nyt samaan Patja-sopimukseen voi perustietotekniikan ja telepalveluiden lisäksi sisällyttää myös viestintäratkaisun", kertoo kehityspäällikkö Markku Virolainen Fujitsusta. GoodMood WIP 3.2 on ainoa verkkoviestintäsovellus maailmassa, joka yhdistää webcastingin eli verkkolähetyksen, täysin ohjelmistopohjaisen videoneuvottelun, web-tv:n eli verkkotelevision, julkaisuportaalin sekä monipuoliset hallintatyökalut yhteen käyttöliittymään. Sovellus on selainpohjainen. Verkkolähetyksen käyttö tehostaa yritysten, julkishallinnon organisaatioiden ja oppilaitosten viestintää ja vähentää sen kustannuksia. Verkkolähetystä käytetään esimerkiksi tuotejulkistuksissa, koulutustilaisuuksissa, opetuksessa, asiantuntijaseminaareissa, lehdistö- ja sidosryhmäsuhteiden hoitamisessa, sijoittaja- ja talousviestintätilaisuuksissa, strategian ja toimintatapojen jalkautuksissa, henkilökunnan tiedotus- ja koulutustilaisuuksissa sekä tiimi-, johtoryhmä- ja hallitustyöskentelyssä. Webcasting-esityksiä voi katsoa suorien lähetysten lisäksi tallennettuina esityksinä, jolloin katselija voi itse valita katseluun parhaiten sopivan ajan ja paikan. Lähetyksiin voi liittää myös esimerkiksi grafiikkaa, kalvoesityksiä, nettisivuja ja kysymyslomakkeita. Katselijalle verkkolähetysten seuraaminen on helppoa. Yksinkertaisimmillaan osallistuja saa sähköpostilla linkin, jota klikkaamalla lähetys avautuu katsojan tietokoneen selaimeen. Verkkolähetyksiä varten asiakas voi järjestää kuvauksen itse tai hankkia GoodMoodin avaimet käteen -tuotantopaketin Fujitsun kautta. GoodMoodin globaali Webcasting Service Partner (WSP) -verkosto mahdollistaa lähetykset mistä päin maailmaa hyvänsä. "GoodMood WIP on loistava lisä Fujitsun Patja-toimintamalliin. Se tuo virtuaalisen kokoushuoneen suoraan jokaisen käyttäjän omalle tietokoneelle. Lisäksi palvelun käyttö on tehty erittäin helpoksi ja käyttäjäystävälliseksi", Markku Virolainen sanoo. GoodMoodin myyntijohtaja Harri Lehti pitää sopimusta GoodMoodin kannalta merkittävänä. "Fujitsun Patja on yksi Suomen menestyksekkäimmistä ulkoistuskonsepteista. Heillä on merkittäviä asiakkuuksia ja GoodMoodin kannalta sopimus avaa tärkeän jakelukanavan", Lehti sanoo. GoodMood on verkkopohjaisiin viestintäratkaisuihin erikoistunut webcasting-ohjelmistotalo ja tuotantoyhtiö. GoodMood on ollut vuorovaikutteisen liikkuvan kuvan edelläkävijä vuodesta 1997. Yrityksen GoodMood WIP® 3.2 on maailman edistyksellisin liikkuvaa kuvaa hyödyntävä verkkoviestintäsovellus. GoodMoodin globaali Webcasting Service Partner (WSP) -verkosto toteuttaa korkeatasoisia webcasting-lähetyksiä asiakkaille eri puolilta maailmaa avaimet käteen -palveluna. GoodMood ideoi myös sisältötuotantoja verkkoviestintään. Yrityksen toimipisteissä Helsingissä ja Turussa sekä myyntikonttoreissa Lontoossa ja Freiburgissa työskentelee yli 60 goodmoodilaista. GoodMood WIP® on johtava reaaliaikaisten ja tallennettujen esitysten verkkoviestintäsovellus. Se mahdollistaa liikkuvan kuvan tehokkaan käytön osana yritysten, oppilaitosten ja julkishallinnon viestintäratkaisuja yhdistämällä ainoana maailmassa webcastingin, täysin ohjelmistopohjaisen videoneuvottelun, web-tv:n, julkaisuportaalin sekä monipuoliset hallintatyökalut yhteen käyttöliittymään. GoodMood WIP® tehostaa organisaatioiden liiketoimintaa ja vähentää viestintään liittyviä kustannuksia. Fujitsu Services Oy on modernien tietojärjestelmien palvelutuottaja ja tuoteratkaisujen toimittaja. Yhtiö kehittää kilpailukykyä varmistavia järjestelmäkokonaisuuksia ja toimii kansainvälisten valmisohjelmistojen integraattorina. Suomessa kärkituote on Patja-toimintamalli, jonka mukaan Fujitsu ottaa vastuun asiakkaan koko it-infrastruktuurista sovelluksineen. Palvelun piirissä on kaikkiaan jo yli 90 asiakkaan 90 000 työasemaa ja 4 000 palvelinta. Fujitsu Services Oy:n vuosiliikevaihto on noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on Suomessa 1 700 henkilöä. Fujitsu Services Oy on osa globaalia Fujitsu-ryhmää. Fujitsu Limited on maailman kolmanneksi suurin ja Japanin suurin it-palvelujen tarjoaja. Fujitsulla on lähes 160 000 työntekijää yli 60 maassa. Lisätiedot: Harri Lehti myyntijohtaja, GoodMood Matkaviestin: 0400 850 872 S-posti: harri.lehti@goodmood.fi Markku Virolainen kehityspäällikkö, Fujitsu Matkaviestin: 045 7880 5600 S-posti:markku.virolainen@fi.fujitsu.com · www.goodmood.fi · fi.fujitsu.com ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/28/20040928BIT00080/wkr0001.pdf