• GoodMood/

Lehdistötiedote: GoodMood WIP 3.2 tuo web-tv:n osaksi yritysten ja sidosryhmien viestintää

Report this content

GoodMood WIP 3.2 tuo web-tv:n osaksi yritysten ja sidosryhmien viestintää GoodMood WIP -verkkoviestintäsovelluksen uusin versio mahdollistaa yrityksille webcastingin ja videoneuvottelun lisäksi myös verkossa olevan oman "televisiokanavan" pyörittämisen helposti ja kustannustehokkaasti. Yritysten, oppilaitosten ja julkishallinnon verkkopohjaisiin viestintäratkaisuihin erikoistunut webcasting-ohjelmistotalo GoodMood julkisti uusimman version verkkoviestintäsovelluksestaan IBC (International Broadcasting Convention) -messuilla Amsterdamissa perjantaina. GoodMood WIP 3.2 tulee markkinoille lokakuun alussa. "Uutena ominaisuutena GoodMood WIP 3.2:ssa on nyt myös web-TV, joka mahdollistaa yrityksen oman sisäisen tai sidosryhmille suunnatun selainpohjaisen televisiokanavan. Suuret asiakkaamme ovat kaivanneet tällaista mahdollisuutta. Nyt pystymme tarjoamaan heille helppo käyttöisen sovelluksen myös tähän", GoodMood WIP:n tuotehallintapäällikkö Jussi Karttila kertoo. Web-TV:n avulla voidaan luoda useasta eri videolähteestä videoiden esityslista, jota pyöritetään verkossa televisiokanavan tyyppisesti. Verkkotelevisiota käytetään yleisesti esimerkiksi kaupoissa, hotelleissa ja konferensseissa. GoodMood WIP 3.2 on ainoa sovellus maailmassa, joka yhdistää web-TV:n eli verkkotelevision, webcastingin eli verkkolähetyksen, täysin ohjelmistopohjaisen videoneuvottelun, julkaisuportaalin sekä monipuoliset hallintatyökalut yhteen käyttöliittymään. "Pystymme nyt tarjoamaan todella kokonaisvaltaisen viestintäratkaisun. Kaikki yritysten ja yhteisöjen tarvitsemat vuorovaikutteisen liikkuvan kuvan ratkaisut ovat käytettävissä yhdessä käyttöliittymässä", Karttila sanoo. GoodMood WIP 3.2 sisältää myös lukuisia käytettävyyttä parantavia ominaisuuksia ja lisää käyttäjän valintamahdollisuuksia esityksiä luotaessa. Sovellus tukee jatkossa esimerkiksi englannin lisäksi myös suomen ja saksan kieliä. Käyttöliittymä on siis saatavissa englanniksi, suomeksi ja saksaksi ja käyttäjä voi valita kielen esityskohtaisesti. Tällä on merkitystä mm. suomalaisille kotimarkkinayrityksille ja julkishallinnolle sekä nopeasti kasvavalle käyttäjäjoukolle saksankielisessä Euroopassa. Helppokäyttöisyyttä lisääviä ominaisuuksia ovat myös mm. sovelluksen hallintapuolen monipuolinen hakumoottori ja mahdollisuus ohjata tietystä esityksestä tullut palaute sähköpostiin. GoodMood WIP:n uusimmalla versiolla pääkäyttäjä voi myös luoda valmiit profiilit, joiden mukaan esimerkiksi kameralta tuleva liikkuva kuva ja ääni muunnetaan tietoverkoissa välitettävään muotoon reaaliaikaisissa tai nauhoitetuissa verkkolähetyksissä. "Webcastingin tekijän ei tarvitse pohtia, millä tavalla kuva enkoodataan eli muunnetaan tietoverkoissa välitettävään muotoon. Pääkäyttäjä määrittelee enkoodausprofiilit helposti etukäteen. Helppokäyttöisyys on edelleen avainsana. Jos osaa surffata netissä, osaa käyttää ohjelmistoamme", Karttila sanoo. GoodMood on verkkopohjaisiin viestintäratkaisuihin erikoistunut webcasting-ohjelmistotalo ja tuotantoyhtiö. GoodMood on ollut vuorovaikutteisen liikkuvan kuvan edelläkävijä vuodesta 1997. Yrityksen GoodMood WIP® 3.2 on maailman edistyksellisin liikkuvaa kuvaa hyödyntävä verkkoviestintäsovellus. GoodMoodin globaali Webcasting Service Partner (WSP) -verkosto toteuttaa korkeatasoisia webcasting-lähetyksiä asiakkaille eri puolilta maailmaa avaimet käteen -palveluna. GoodMood ideoi myös sisältötuotantoja verkkoviestintään. Yrityksen toimipisteissä Helsingissä ja Turussa sekä myyntikonttoreissa Lontoossa ja Freiburgissa työskentelee yli 60 goodmoodilaista. GoodMood WIP® on johtava reaaliaikaisten ja nauhoitettujen esitysten verkkoviestintäsovellus. Se mahdollistaa liikkuvan kuvan tehokkaan käytön osana yritysten, oppilaitosten ja julkishallinnon viestintäratkaisuja yhdistämällä ainoana maailmassa webcastingin, täysin ohjelmistopohjaisen videoneuvottelun, verkko-tv:n, julkaisuportaalin sekä monipuoliset hallintatyökalut yhteen käyttöliittymään. GoodMood WIP® tehostaa organisaatioiden liiketoimintaa ja vähentää viestintään liittyviä kustannuksia. Lisätiedot: Jussi Karttila tuotehallintapäällikkö, GoodMood Matkaviestin: 040 745 7961 Sähköposti: jussi.karttila@goodmood.fi Olli Ilmolahti toimitusjohtaja, GoodMood Matkaviestin: 040 528 9005 Sähköposti: olli.ilmolahti@goodmood.fi www.goodmood.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/10/20040910BIT00080/wkr0001.pdf