Lammin Betoni Oy tuo markkinoille Lammi-väliseinäkiven

Report this content

Lammin Betoni Oy tuo markkinoille Lammi-väliseinäkiven Lammin Betoni Oy tuo markkinoille uuden Lammi-väliseinäkiven. Lammi- väliseinäkivistä muurattu väliseinä on kivirakenteinen väliseinä, joka kestää kosteutta, eristää ääntä ja se tuo rakentajalle kustannussäästöjä helpon työstettävyyden ansiosta. Lammi-väliseinäkivi soveltuu kaikkiin omakoti-, rivi- ja kerrostaloihin. Kiven tuotekehityksessä ovat olleet mukana urakoitsijat ja muurarit. Lammi-väliseinäkivi kestää kolhuja, kiinnityksiä ja kosteutta. Kivipohjainen materiaali on sekä palo- että hometurvallinen valinta. Kivi on laatoitukselle erinomainen alusta, sillä se on luja ja kosteutta kestävä. Lammi-väliseinäkivisarja sisältää riittävästi eri kokoja. Peruskiven ja aukonylityskiven lisäksi sarjaan kuuluvat esikatkaistu peruskivi (1/3 ja 2/3), puolikaskivi sekä matalampi aloitus/lopetuskivi. Lammi-väliseinäkivestä saadaan myös ohut, mutta kantava väliseinä raudoituksella ja valulla. Lammi-väliseinäkivi on helppo asentaa Lammi-väliseinäkivellä saavutetaan merkittäviä kustannussäästöjä rakentamisessa. Väliseinäkivi on helppo ja nopea asentaa. Väliseinäkivien mitoitus ja aukonylityksessä käytettävät palkit nopeuttavat rakentamista, sillä täysillä kivillä pääsee suoraan karmikorkeuteen (11 kerrosta kiviä saumoineen on 2112 mm). Oviaukkojen ylitykset sujuvat kätevästi sinkityn aukonylitysprofiilin avulla eikä työlästä aukon tuentaa tällöin tarvita. Korkeussuunnassakaan ei synny heittoja, sillä Lammi-väliseinäkivien korkeus on mitallistettu timanttihionnalla. Kivien leikkaustarve on minimoitu, sillä nurkkiin sopivat osakivet on esikatkaistu ja aukkojen pieliin sopivat puolikaskivet jo valmiiksi katkaistuja. Tarvittaessa kivien leikkaus onnistuu helposti timanttiterällä. Aukkoprofiilin avulla suora seinän aloitus onnistuu omatoimirakentajaltakin vaivattomasti. Tällöin lähdöstä tulee heti alusta alkaen suora. Kivien päädyissä olevat pontit ohjaavat kiveä oikeaan paikkaan. Väliseinäkivet kiinnitetään toisiinsa ohutsaumalaastilla. Reilut reiät putkitukselle Lammi-väliseinäkivi eroaa muista markkinoilla olevista väliseinäkivistä kokonsa puolesta. Väliseinäkivi on leveydeltään 100 mm. Putkitusten ja sähkökojerasioiden asentaminen on helppoa, sillä Lammi-väliseinäkiven reiät ovat tarpeeksi suuret. Yhteen reikään mahtuvat kaapelit ja putket, jopa hanakulma välikappaleineen. Seinämä on kuitenkin riittävän ohut, jotta hanakulma saadaan sopivaan syvyyteen. Vapaata tilaa kiven sisällä on poikittaisuunnassa 55 mm. Reikien tekeminen onnistuu rasiaporalla tai timanttilaikalla. Runsaasti kokoja Peruskivi 598 x 100 x 190 Aukonylityskivi 598 x 100 x 190 Esikatkaistu peruskivi (200/400 mm) 598 x 100 x 190 Puolikaskivi 297 x 100 x 190 Aloitus/lopetuskivi 598 x 100 x 93 Peruskivi painaa 11 kg. Lammi-väliseinäkiven muuraukseen on suunniteltu oma laastikauha, joka helpottaa liiman annostelua ja levitystä. Kaikki kivet aloitus/lopetuskiviä lukuun ottamatta ovat samalla lavalla, joten erikoiskiviä ei tarvitse huomioida määrälaskennassa. Kuvamateriaalia: www.gp-viestinta.com/lamminbetoni Lisätietoja antavat toimitusjohtaja Esko Töykkälä, puh. (03) 644 6811 tai 0400-307 316 ja myyntipäällikkö Ismo Nieminen, puh. (03) 644 6812 tai 0400-214 815. Lammin Betoni Oy Lammin Betoni Oy on betonituotealan yritys, jonka tuotevalikoima sisältää laajan valikoiman betonisia sekä valettavia että muurattavia kiviä kaikkeen rakentamiseen. Lammin Betoni Oy:n tärkein tuotemerkki on massiivinen Lammi-kivitalo. Yritys valmistaa myös muurikiviä piharakentamiseen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2001 oli 5 miljoonaa euroa. Yritys työllistää 25 henkeä ja tekee aktiivisesti yhteistyötä oppilaitosten kanssa. Perheyrityksen toiminta sai alkunsa kattotiilien valmistuksesta vuonna 1956. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/25/20020325BIT00010/wkr0002.pdf