Down Wash Directillä untuvatuotteet kuntoon

Report this content

Nikwaxin uusi innovaatio Down Wash Direct –untuvanpesuaine kyllästetyille ja tavallisille untuvatuotteille ei ainoastaan poista likaa ja pesuainejäämiä, vaan elvyttää samalla takkisi eristyksen, hengittävyyden ja vedenhylkivyyden.

Luonnon oma tuote, untuva, eristää erityisen hyvin kylmyyttä. Untuvan muoto vangitsee tuotteen sisälle ilmaa, jonka ihmisen oma ruumiinlämpö lämmittää. Lämmin ilma toimii tehokkaana eristyksenä kylmyyttä vastaan. Untuva tarjoaa ylivoimaisen eristyksen pieneen painoonsa verrattuna. Samalla sen ilmava rakenne antaa kosteuden haihtua. Luonnollisesta tulee ihmeellisen tekninen tuote.

Untuvatuotteet keräävät käytössä pikkuhiljaa likaa ja ihmisen luontaista ihorasvaa itseensä. Tämä vaikuttaa sekä untuvan, että sitä ympäröivän kankaan toimivuuteen. Jos kangas vielä imee vettä itseensä, kastuu myös untuva, joka näin olleen paakkuuntuu ja menettää eristyskykynsä. Samalla märkä vaate vie iholta lämpöä 25 kertaa nopeammin kuin ilma. Kastuessaan kankaan hengittävyys vähenee ja sen paino kasvaa. Seuraa epämukava ja kylmä olo. Untuvatuotteesi voivat kastua aivan märäksi, jos tuotteen vedenhylkivyys on vähentynyt lian, tai vääränlaisen pesun myötä.

Perinteiset pesuaineet voivat vaarantaa untuvan ilmavuuden päästämällä likaa pintakankaasta sisälle täytteeseen. Ne voivat pilata myös hydrofobisesti käsiteltyjä, vettähylkiviä untuvatuotteita. Tavanomaisista pesuainesta jää jäämiä kankaaseen, jotka saavat untuvatuotteet kastumaan kosteissa olosuhteissa. Myös lika vetää vettä puoleensa. Nikwaxin uusi innovaatio Down Wash Direct untuvanpesuaine kyllästetyille ja tavalliselle untuvatuotteille ei ainoastaan poista likaa ja pesuainejäämiä, vaan samalla elvyttää takkisi eristyksen, hengittävyyden ja vedenhylkivyyden! Tavallisen untuvatuotteen vedenhylkivyys on jopa 40 % parempi Down Wash Direct pesun jälkeen. Friedrichshafenin OutDoor-messuilta saatu parhaan luontoa säästävän keksinnön palkinto kertoo, että paras saatavilla oleva teknologia voi olla ympäristöystävällistä.

Untuvanhoitotuotteet, kuten kaikki muutkin Nikwaxin pesu- ja kyllästystuotteet ovat turvallisia käyttää. Nikwax pitää hyvää huolta siitä, että tuotteiden vaikutukset luontoon ovat minimaaliset. Yritys välttää käyttämästä mahdollisesti vahingollisesti tuotettuja ainesosia, kuten palmuöljyä. Nikwaxin Down Wash Direct on vesipohjainen ja vapaa kaikista haitallisista fluoriyhdisteistä. Sen lisäksi Nikwax työskentelee vain untuvatuottajien kanssa, jotka ovat sitoutuneet hankkimaan untuvan eettisesti.

Untuvatuotteiden oikeanlainen pesu ja hoito lisäävät käyttömukavuutta ja pidentävät niiden käyttöikää. Se on todellista ekologisuutta.

Nikwax Down Wash Direct 300ml sh. 9,50€

Greendoor Oy