Näkyväksi Albedon avulla

Report this content

Kaikki tietävät vanhan ruotsalaisen keksinnön, heijastimen. Naapurit ovat ideoineet eteenpäin ja kehittäneet heijastavan suihkeen! Suihke ei ole heijastin sanan tavanomaisessa merkityksessä, mutta sen avulla voi saada heijastavan pinnan erilaisiin materiaaleihin, ja sapluunan kanssa myös haluamallasi kuviolla.

Heijastavuus on tärkeää varsinkin liikkuessa heikossa valaistuksessa, sateessa, sumussa, tai ilta-ja aamuhämärässä. Albedo 100 Invisible Bright on näkymätön ja pois pestävä suihke vaatteisiin. Horse and Pets suihke on tarkoitettu eläimille ja sekin pysyy niin kauan, kunnes hankautuu tai pestään pois. Light metallic on pysyvä ja väriltänsä harmaa, ei-poispestävä spray ja se kiinnittyy useimpiin materiaaleihin, kuten metalliin, muoviin, tai vaikka jalkakäytävän reunoihin. Se on erinomainen myös esimerkiksi pyörässä tai lastenvaunuissa. Albedo 100 heijastavat suihkeet eivät ole vaarallisia oikein käytettyinä, sillä niiden ainesosat ovat hellävaraisia. Jopa suomalainen Paliskuntain Yhdistys käyttää Albedo 100 suihketta porokolarien ehkäisemiseksi.

Heijastevaikutus suuntautuu takaisin valonlähteeseen, mikä tarkoittaa, että nähdäkseen heijastuksen, on katsojan oltava valon takana. Esimerkiksi auton sisälle heijaste näkyy hyvin. Myös rakennusteollisuus käyttää Albedo 100 heijastavaa suihketta merkitäkseen niin työntekijöitä kuin esineitä, kuten koneita, työkaluja ja autoja välttääkseen vaaratilanteita. Ruotsalainen rakennusteollisuus palkitsi Albedo 100 suihkeen ”Vuoden tuote” – palkinnolla. Viime viikolla Albedo 100 ja Volvo aloittivat yhteistyön tieturvallisuuden lisäämiseksi. Albedo 100 suosituin tuote, Invisible Bright saa uuden ilmeen ja nimen ”Life Paint”.

Albedo 100 heijastavien suihkeiden hinnat: Invisible Bright 19,95€, Horse and Pets ja Light Metallic 29,95€. Saatavana hyvin varustelluista retkeily- ja urheiluliikkeistä.

Greendoor Oy

388 (0)10 4702630

Greendoor@greendoor.fi

Avainsanat:

Lainaukset

“Every year more than 19,000 cyclists are injured on the UK’s roads. At Volvo, we believe that the best way to survive a crash is not to crash, and are committed to making the roads a safer place by reducing the number of accidents.”
Nick Connor, Toimitusjohtaja Volvo Cars UK
“We saw this as a great opportunity to reach further and wider, and help to bring awareness of road safety at night to a bigger audience”
Anders Wellving, Toimitusjohtaja Albedo100.