Alan kasvu tuo työtä korjausrakentamiseen: Consti palkkasi ennätysmäärän kesätyöntekijöitä

Korjausrakentamisen sekä talotekniikan viime vuosien kasvu on tuonut alalle työtä, ja Constissakin rekrytointeja tehdään entistä enemmän. Pula pätevistä osaajista on todellinen, mistä johtuen Consti kouluttaa kesätyöntekijöistään alalle uusia ammattilaisia. Kesätyöntekijöiden ansiosta Constilla meni tuhannen työntekijän raja rikki kesäkuussa.

Kesä on korjausrakentamisen aktiivisinta aikaa, ja Constissa eletään yhtä yrityshistorian kiireisimmistä kesistä. Constin alkuvuosi on ollut vilkas ja tilauskanta on hyvällä tasolla.

Alan kasvu on vauhdittanut myös nopeasti kasvavan Constin rekrytointia. Henkilöstömäärä on noussut viimeiset kolme vuotta noin sadan hengen vuosivauhtia, ja tänä vuonna positiivinen trendi jatkuu.

Alkuvuoden kuluessa (tammi–toukokuu) vakituisia työntekijöitä on palkattu 10 prosenttia enemmän kuin viime vuonna vastaavalla ajanjaksolla.

Tuhannen työntekijän raja rikki

Myös kesätyöntekijöitä on pystytty palkkaamaan enemmän kuin vuosi takaperin. Tänä vuonna Consti työllistää yhteensä 104 kesätyöntekijää ja harjoittelijaa. Kesän myötä tuhannen työntekijän raja meni rikki ensimmäistä kertaa yhtiön historiassa.

Consti tarjoaa erilaisia urapolkuja ja etenemismahdollisuuksia. Consti kiinnostaa alan opiskelijoita, sillä yrityksessä on tarjolla haastavia työnjohdon  ja toimistotyön harjoittelupaikkoja.

– Korjausrakentamisen ja talotekniikan työnjohtopuolen ammattilaisista on huutava pula työmarkkinoilla. Harjoitteluohjelmien myötä koulutamme tekijöitä alalle. Kesäajan rekrytoinneillakin tähtäämme pysyviin työsuhteisiin, taustoittaa Consti Yhtiöiden toimitusjohtaja Marko Holopainen

Consti etsii jatkuvasti organisaatioonsa uusia osaajia eri puolilla Suomea. Yhtiössä on kaiken aikaa auki useita työpaikkoja.

Lisätietoja: Toimitusjohtaja Marko Holopainen, Consti Yhtiöt Oyj, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2015 Consti-konsernin liikevaihto oli 256 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi