Briiffi ja Ground yhdistyvät

Mainostoimisto Briiffi ja viestintätoimisto Ground Communications yhdistävät voimansa. Yhdistymisessä syntyy yli 30 ammattilaisen yhteisö, jolla on erittäin vahva strategisen viestinnän, brändin kehittämisen ja luovien sisältöjen osaaminen.

Mainostoimisto Briiffi Oy ostaa strategiseen viestintään ja maineenhallintaan erikoistuneen viestintätoimisto Groundin.Yhdistymisessä syntyy asiantuntijaorganisaatio, jolla on tarjota kaikki, mitä modernin markkinointiviestinnän kentällä tarvitaan: strategia, konseptit ja sisällöt. Briiffi ja Ground yhdessä ovat asiakkailleen luova, rohkea ja kokonaisvaltainen kumppani.

Briiffin ja Groundin toimitusjohtajana aloittaa Briiffin johdossa vuodesta 2015 toiminut Jonne Saivosalmi. Groundin perustaja Anna Sorainen on uuden yritysparin luova strategi ja osakas. Luovana johtajana jatkaa Johannes Norrman, josta tulee myös osakas. Ground on kaupan jälkeen Briiffin 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö, jonka liiketoimintajohtaja on Päivi Saarinen

Briiffin osakkaina jatkavat edelleen myös yhtiön perustajan Pentti Antikaisen perheenjäsenet.

Strateginen brändi- ja sisältötalo kaikkiin kanaviin

Briiffi ja Ground ovat tahoillaan asiakkaidensa pitkäaikaisia ja strategisia kumppaneita. Yritykset ovat tehneet aiemmin yhteistyötä eri asiakkuuksissa, joten toiminta ja tavat ovat entuudestaan tuttuja.

– Moderni maineen rakentaminen vaatii laaja-alaista yhteiskunnan, julkisuuden ja organisaatioiden arjen ymmärrystä. Meidän viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisten on tuotava painavaa lisäarvoa asiakkaillemme ja tiedän, että tällä kokoonpanolla voimme sitä tarjota.Tässä liitossa on mukana sekä järki että tunne. Briiffin ja Groundin arvomaailmat ja yrityskulttuuri sopivat aidosti yhteen. Meillä on vastuullinen, inhimillinen, asiakkaita ja henkilöstöä arvostava tiimi ja kulttuuri, sanoo Anna Sorainen.

Yhdistymisen taustalla on halu tehdä luovaa, rohkeaa ja kokonaisvaltaista markkinointiviestintää. Asiakkaan odotusten ylittäminen edellyttää herkkää taitoa kuunnella, tunnistaa ja ymmärtää asiakkaan tarpeita. Siihen vastataan myös risteyttämällä markkinoinnin ja viestinnän parhaiden osaajien ammattitaito.

– Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vahvan konseptitason osaamisen, mutta myös tuoreita ideoita ja luovuutta. Ydintekemistämme on edelleen puhuttelevat ja tuloksekkaat kampanjat, niiden soveltaminen ja materiaalit kaikkiin kanaviin.Yhdistyminen vahvistaa merkittävästi ylimmän johdon ja liiketoimintojen strategista sparrausosaamista. Autamme yritysten johtoa nivomaan maineen ja brändin hallinnan osaksi muuta johtamista, sanoo Jonne Saivosalmi.

Uusi yrityspari työllistää yhteensä 32 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista. Yhteenlaskettu liikevaihto on noin 4 miljoonaa euroa. Yrityksillä on toimipisteet Helsingissä ja Turussa. Molemmilla on asiakkaita niin julkiselta kuin yksityiseltä sektorilta, B2B- ja B2C-puolelta. Asiakkaita ovat mm. FinnHEMS, Helsingin Mylly, Jalostaja, Peab, Pohjolan Voima, TOK, Turun kaupunki ja Valmet Automotive.

Yhteystiedot:

Toimitusjohtaja Jonne Saivosalmi, puh. 040 569 3333, jonne.saivosalmi@briiffi.com
Luova strategisti Anna Sorainen, puh. 0400 334 451, anna.sorainen@ground.fi