Consti ostaa Eleta Talotekniikan

Consti Yhtiöt Oyj ostaa Eleta Talotekniikka Oy:n. Yritys on keskittynyt rakennusautomaatiopalveluihin. Kauppa täydentää entisestään Constin vahvaa taloteknistä osaamista pääkaupunkiseudulla sekä tukee yrityksen halua vahvistaa huolto- ja energiaosaamistaan.

Eleta on espoolainen, vuonna 1987 perustettu talotekniikka-alan yritys, jonka liikevaihto on noin 2 miljoonaa euroa vuodessa. Kaupan myötä kaikki Eletan työntekijät siirtyvät Constin palvelukseen.

Yrityskauppa tukee Constin strategian mukaista kasvutavoitetta.

– Kasvamme sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta. Tällä yrityskaupalla vahvistamme merkittävästi rakennusautomaatio-osaamistamme. Pystymme jatkossa tarjoamaan muun muassa energianhallintaan liittyviä palveluja entistä kattavammin, kertoo Consti Yhtiöt Oyj:n toimitusjohtaja Marko Holopainen.

– Eleta siirtyy hyvään omistukseen ja osaksi maineikkaan ja asiantuntevan organisaation tiimiä. Olemme tyytyväisiä, että yrityskaupan myötä pystymme tarjoamaan nykyisille asiakkaillemme entistä parempia palveluja, toteaa Eletan Pasi Elolampi.

Consti Yhtiöiden pitkän aikavälin liikevaihdon kasvutavoite on 10 prosenttia. Consti Talotekniikka Oy:n liiketoiminnan osuus yhtiön kasvustrategiassa on merkittävä.

Eleta Talotekniikan asiakkaat siirtyvät Constin asiakkaiksi, ja olemassa olevat sopimukset jatkuvat ennallaan.

– Uudet asiakkaat sekä palvelukseemme siirtyvä henkilökunta saavat osaamisemme heti täyteen käyttöönsä. Tekemämme kehitystyö ja asiakkaiden sekä sidosryhmiemme käyttöön tarjoamamme uudet ratkaisut ovat alalla arvostettuja, Marko Holopainen jatkaa.

Consti Talotekniikka Oy valittiin vuoden 2015 LVI-urakoitsijaksi viime marraskuussa.

Consti Yhtiöt Oyj:n toimitusjohtaja Marko Holopainen, puh. 0400 458 158, marko.holopainen@consti.fi

Eleta Talotekniikka Oy:n toimitusjohtaja Pasi Elolampi, puh. 0400 963 778, pasi.elolampi@eleta.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2014 Consti-konsernin liikevaihto oli 216 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 900 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI. www.consti.fi