Consti ostaa Helsinki-Vantaalla toimivan Lumicon Oy:n

Consti Yhtiöt Oyj hankkii omistukseensa korjausrakentamisen palvelu- ja huoltourakoita tekevän Lumicon Oy:n koko osakekannan. Yrityskauppa vahvistaa Constin Service-toimintoa.

Lumicon Oy on vuonna 2006 perustettu yritys, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli noin 2 miljoonaa euroa. Yritys toimii Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

– Kauppa vahvistaa strategiamme mukaisia kasvu- ja liiketoimintatavoitteita. Service- eli huoltotoiminnan palvelumme laajenevat ja syvenevät, kertoo Consti Yhtiöiden vt. toimitusjohtaja Esa Korkeela

Huippulaatuista ja toimintavarmaa huoltoa

Consti pitää merkittävänä Lumiconin kautta saatavaa uutta tietotaitoa sekä operatiivisen toiminnan kiinteää tukikohtaa lentokenttäalueella.

– Helsinki-Vantaa on vaativa ja kävijämäärältään vilkas kohde. Ensisijaista kentällä on matkustajien turvallisuus, palvelun huippulaatu ja sujuvuus sekä sitä kautta myös rakennus- ja huoltotoiminnan nopeus ja toimintavarmuus, sanoo Consti Korjausurakoinnin toimitusjohtaja Jukka Mäkinen.

Lumiconin omistajat Juuso ja Joonas Jäväjä sekä koko Lumiconin henkilökunta siirtyvät toteutuneen kaupan myötä Constin palvelukseen.

Consti Yhtiöt Oyj, vt. toimitusjohtaja Esa Korkeela, puh. 040 730 8568, esa.korkeela@consti.fi

Consti Korjausurakointi Oy, toimitusjohtaja Jukka Mäkinen, puh. 050 421 0300, jukka.makinen@consti.fi

Lumicon Oy, Juuso Jäväjä, puh. +358 40 563 3593,
juuso.javaja@lumicon.fi

Lumicon Oy, Joonas Jäväjä, +358 40 048 2764, joonas.javaja@lumicon.fi

Consti on yksi Suomen johtavia korjausrakentamiseen ja taloteknisiin palveluihin keskittyneitä yhtiöitä. Consti tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden rakennus- ja huoltopalveluita sekä asuintaloille että toimitiloille. Yhtiöllä on kolme liiketoiminta-aluetta: talotekniikka, julkisivut ja korjausurakointi. Vuonna 2016 Consti-konsernin liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa, ja se työllistää yli 1 000 korjausrakentamisen ja talotekniikan ammattilaista. Consti Yhtiöt Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalla, ja sen kaupankäyntitunnus on CONSTI.
www.consti.fi